در دیدار علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با آیت الله نوری همدانی مطرح شد:
آیت الله نوری همدانی گفت: اتحاد و همبستگی بین مذاهب به تحقق اهداف دنیای اسلام کمک می کند
کد خبر: ۸۹۶۴۵۸۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

مرجع عالیقدرحضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در مراسم دیدار علمای شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان که در شهر مقدس قم برگزار شد اظهار داشت:یکی از برکات انقلاب اسلامی، وحدت میان اقوام و مذاهب مختلف در کشور بودکه به مدد آن حق بر علیه باطل به پیروزی رسید.

آیت الله نوری همدانی افزود: وحدت مسلمانان نتیجه‌ای جزء شکست برای دشمنان ندارد، از این رو همیشه در تلاشند تا با انواع ترفند‌ها این وحدت را برهم زنند.

وی با اشاره به اینکه علما نقش مهمی در تقویت وحدت میان مذاهب دارند، تصریح کرد: علما و روحانیون شیعه و سنی با نفوذی که در بین مردم دارند آنان را به وحدت و انسجا م دعوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس تعالیم دینی جامعه اسلامی بر پایه وحدت بنیانگذاری شده است، خاطرنشان کرد: هرچه اتحاد بیشتر باشد دشمن ناکام‌تر می‌ماندو هرچه نفاق بیشتر شود در برابر دشمنان آسیب پذیرتر می‌شویم.

آیت الله نوری همدانی گفت: در جریان فتنه ۸۸ دشمنان با تبلیغات و جنگ روانی عده‌ای را با خود همصدا کردند که این توطئه با هوشیاری و تصمیمات مدبرانه رهبر انقلاب خنثی شد.

وی افزود: در این ایام به استان‌های مختلف سفر کردم و با علماء و روحانیون ۲۲ استان جلسه هم اندیشی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در عصر حاضر انقلابی که از بطن وحدت پدید آمده ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء خدا و مایه عزت و قدرت اسلام شده است.

وی ادامه داد: در این میان مردم نیز یکی از ارکان انقلاب به شمار می‌روند، زیرا همراه رهبر زمان خویش برای تحقق اهداف اسلام ،انقلاب کرده اند.

وی اظهار کرد: اگر در مقابل دشمنان هوشیار نباشیم و مذاهب با هم متعهد نباشند دشمن در صدد اشغال و تصرف بلاد اسلامی نظیر اردن فلسظین سوریه و لبنان برمی آید.

وی با بیان اینکه دین مقدس اسلام باید در دنیا فراگیر شود اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام مکتب‌هایی که ریشه در وحی الهی ندارد را مردود می‌دانستند و دشمنان نیزدر آن زمان تلاش می‌کردنداسلام نوپا را از مسیر منحرف کنند.


مرجع عالیقدرحضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: همه مذاهب در راه حق و حقیقت و اسلام حرکت می‌کنند ودر این راه خون خود را نیزاهداء می‌کنند.
ارسال نظرات