دفتر معاونت امور امنیتی وزارت کشور افغانستان بطور رسمی هشدار داده است که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان با تقلب دو برند مشهور فرآورده‌های لبنی قرار است فرآورده‌های آغشته به سم را به افغانستان ارسال کند.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۷۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، در فهرست روزانه غذای نیروهای امنیتی افغان برخی از محصولات پاکستانی وجود دارد که دفتر معاون امنیتی وزارت کشور درباره مصونیت سربازان افغان در خط مقدم جنگ هشدار داده است.

اگرچه تاکنون وزارت کشور افغانستان به این موضوع رسما واکنشی نشان نداده است اما کارشناسان نظامی این کشور آلوده شدن غذای نیروهای امنیتی افغان را موضوعی جدی و خطرناک دانسته‌اند.

دفتر معاونت امور امنیتی وزارت کشور افغانستان به نهادهای امنیتی این کشور طی نامه‌ای فاش کرده است سازمان اطلاعات ارتش پاکستان یک کارخانه برای جعل برندهای مشهور فرآورده‌های لبنی این کشور را ایجاد کرده است.

در این نامه تاکید شده است که این فرآورده های لبنی به سموم ناشناخته‌‌ای آغشته هستند و پس از بسته بندی وارد افغانستان می‌شوند.


از سوی دیگر، نظامیان افغان نیز از اینکه محصولات پاکستانی در فهرست غذای آنها وجود دارد شاکی هستند و از دولت افغانستان می‌خواهند تا محصولات پاکستانی را با محصولات غذایی استانداردی جایگزین کند.

«ظاهر قدیر» نماینده ننگرهار در پارلمان افغانستان در واکنش به این موضوع تاکید کرد که دولت افغانستان و مردم این کشور باید جلوی این اقدام را بگیرند.

این در حالی است که پیش از این دولت پاکستان خواستار ایجاد نمایندگی در نهادهای امنیتی و نظامی افغانستان شده بود تا هماهنگی بیشتری در سطح نیروهای امنیتی و دفاعی بین دو کشور وجود داشته باشد.

ارسال نظرات