مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار با حضور جمعی از دانشجویان و طلبه‌های حوزه علمیه ولیعصر (عج) انار برگزار شد…
کد خبر: ۸۹۶۴۵۳۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛صبح روزسه شنبه ۲۸ آذر مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار با حضور جمعی از دانشجویان و طلبه‌های حوزه علمیه ولیعصر (عج) انار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قدیری رئیس دانشگاه آزاد انار با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: گرد هم آمده ایم تا با هم اندیشی در جهت نزدیکی بیشتر این دوقشر تلاش کنیم.

وی به تغییر رویکرد دانشگاه آزاد در سطح کشور اشاره کرد و گفت: همانگونه که مستحضرید چندماهی است که با حضور دکتر ولایتی در راس دانشگاه آزاد کشور رویکرد این نهاد تغییر کرده و به بحث فرهنگی در دانشگاه آزاد از این پیس بیشتر توجه خواهد شد.

وی افزود: در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تحقق واژه اسلامی دانشگاه آزاد به سوی حوزه علمیه دست یاری دراز میکنیم و امیدواریم با تشکیل کارگروه متشکل از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه و استمرار جلسات ماهیانه ضمن ارائه راهکار‌ها در جهت نزدیکی دوقشر طرح‌های عملیاتی از آن بدست آید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: امام بزرگوار در مراحل مختلفى بر وحدت این دو نهاد علمى تأکید کرده و فرمودند: شما دو قشرى هستید که اگر شما اصلاح بشوید، اصلاح مى‌شود ملت‌ها و اگر خداى ناخواسته شما اصلاح نشوید و یا منزوى بشوید، مملکتتان و کسانى‌که مى‌توانند در مملکت کارى بکنند، منزوى خواهند شد.

وی افزود: شهید مفتح ازجمله افرادى بود که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهى و روحانى از هم را با تمام وجود احساس کرده بود. وى در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌هاى بنیانگذار انقلاب اسلامى، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرار داد. سخنرانى‌هاى ایشان در مسجد دانشگاه در ترغیب نسل روشنفکر و تحصیل کرده به اسلام اثر به سزایى داشت.

امام جمعه انار در پایان تصریح کرد: مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه، در مرحله اول این است که هر دو قطب علمى، فاصله‌هاى تحمیلى بین خود را کم کنند و بین علم دین و دنیا تعارض نبینند بلکه این دو را گرهگشاى یکدیگر بپندارند و در اثر تحرکات شیطانى، دیگرى را جاهل، بى‌دین و وابسته و خود را عالم، متدین و مستقل نداند و بالعکس آن دیگرى طرف را متحجر و مرتجع و خود را روشنفکر و پیشرو تلقى نکند؛ بلکه هر دو گروه باعنایت به مبانى دینى و سوابق تاریخى و فرهنگى و مقتضیات زمان، خود را نیازمند یکدیگر و خدمتگزار جامعه بدانند. در واقع، وحدت در این مرحله، وحدت جهانبینى، وحدت فرهنگى، وحدت وظیفه، وحدت تکلیف و وحدت سیاسى است.

در ادامه حجت الاسلام ریحانی مدیر حوزه علمیه شهرستان انار مقابله با جریان غرب گرا را از مهم‌ترین اهدافی دانست که امام خمینی (ره) نسبت به تحقق آن در دانشگاه‌ها اهتمام ورزیده بوده است.

این مراسم با پاسخگویی تعدادی از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه به پرسش‌های مطرح شده از سوی حضار ادامه یافت.
ارسال نظرات