مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان از اعلام فراخوان هشتمین سوگواره ملی دلنوشته‌های عاشورا در بین کانون‌های مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۰۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان اظهار کرد: فراخوان هشتمین سوگواره ملی دلنوشته‌های عاشورا در راستای ترویج فرهنگ عظیم عاشورایی و ارزش‌های اصیل اسلامی به همت ستاد عالی کانون‌های مساجدکشور و با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان برگزار می‌شود.

گلباغی، با بیان اینکه این سوگواره در سه بخش برگزار می‌شود تصریح کرد: بخش شعر شامل شهر‌های کلاسیک و آزاد، بخش خوشنویسی شامل شکسته و نستعلیق و عکس از بخش‌های این سوگواره است.

وی ترویج، شناساندن و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا را از اهداف این سوگواره دانست و ادامه داد: شناسایی و ارتقای کیفی و کمی هنرمندان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تولید آثار ارزشمند ادبی و هنری در حوزه فرهنگ و عظمت عاشورا، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعداد‌ها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دیگر اهداف این سوگواره است.

وی با بیان اینکه علاقمندان بدون محدودیت و شرط سنی می‌توانند در هر کدام از بخش‌های جشنواره شرکت کنند، اضافه کرد: دبیرخانه سوگواره به صاحبان آثار راه یافته به مرحله نهائی ٬لوح تقدیر و به نفرات برتر و برگزیدگان لوح تقدیرو تندیس سوگواره و جوایز نقدی و نفیسی اهدا می‌کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره بیان داشت: ۲ دی آخرین مهلت ارسال آثاربه این جشنواره است و مراسم اختتامیه این جشنواره ۶ دی در استان خوزستان برگزار می‌شود.

گلباغی خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره، باید آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس پستی اهواز، امانیه، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ارسال و یا به آدرس اینترنتی delneveshte.ashura@gmail.com ارسال کنند


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات