سرپرست جهاددانشگاهی مازندران با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی نهضت تسهیل‌گران استان، افزود: به محض ابلاغ رسمی استاندار مبنی بر راه‌اندازی دبیرخانه نهضت تسهیل‌گران توسعه در جهاددانشگاهی مازندران این واحد فعالیت‌های متناسب با آن را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۸۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی مازندران، عبدالهیان اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از مناسب‌ترین مراکزی است که با توان و پشتوانه علمی و پژوهشی خود می‌تواند در کاهش و رفع آثار تحریم‌ها موثر باشد.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های استان مازندران، جهاد دانشگاهی آمادگی دارد برای تحقق مأموریت‌های استان همه ظرفیت‌های خود را به‌کار گیرد.

سرپرست جهاددانشگاهی مازندران با بیان این که استان مازندران دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه دانشگاهی است، تصریح کرد: باید در عملیاتی کردن طرح‌های اقتصادی استان، دانشجویان متخصص، خوش‌فکر و فعال را مشارکت دهیم و برای آن ها جایگاه قایل شویم.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی نهضت تسهیل‌گران استان، افزود: به محض ابلاغ رسمی استاندار مبنی بر راه‌اندازی دبیرخانه نهضت تسهیل‌گران توسعه در جهاددانشگاهی مازندران این واحد فعالیت‌های متناسب با آن را آغاز خواهد کرد.

این مسئول عنوان کرد: باید برای توسعه استان مولفه‌هایی همچون؛ بومی‌سازی توسعه، تغییر رویکرد در موضوع انرژی، حفاظت از محیط زیست و توجه به تغییرات اقلیمی و اقتصادی کردن فعالیت‌ها، مد نظر قرار گیرد.

عبدالهیان با بیان این که باید مردم را در فرایند توسعه استان دخالت داد، اظهار کرد: با وجود اینکه یکی از عرصه‌های اقتصادی استان مازندران گردشگری است اما این حوزه به منفعت اقتصادی شهروندان استان منجر نشده است و جهاددانشگاهی آمادگی دارد در صورت تمایل مدیران استان در این زمینه ورود کند.

وی با بیان این که جهاددانشگاهی مازندران موضوع تامین سلامت شهروندان را مورد توجه جدی قرار داده است، افزود: این نهاد در مسایل استراتژیک همچون امنیت سلامت مواد عذایی و تولیدات سبز ورود پیدا کرده است.

سرپرست جهاددانشگاهی مازندران گفت: تولید پروتیین و دیگر محصولات از جلبک، یکی از این فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی است که مقدمات ورود به فاز نیمه صنعتی این محصول انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها