خشونت و افراطی گری غرب لگدمالی به آزادی و کرامت انسانی است

امام جمعه محمود آباد با بیان این که آزادی و کرامت انسانی امروز در سایه خشونت و افراطی گری غرب لگدمال شده است، گفت: آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و آل سعود جنایت کار امروز در صدر جنایت کاران جهان قرار دارند که باید سران آنها در برابر وجدان های بیدار ملت های جهان محاکمه شوند.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۶۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از رسا حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد با اشاره به بیست و هفتم آذر ماه روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری با بیان این که مهم ترین عامل گسترش خشونت و افراطی گری در جوامع اسلامی توطئه و نفوذ بیگانگان است، گفت: امروز خشونت و افراطی گری در جوامع مختلف بشری صلح و امنیت پایدار را خدشه‌دار کرده است.
وی با بیان اینکه به طور حتم خشونت و جنگ خطر بزرگی علیه صلح و امنیت بین المللی است، افزود: امروز گروه های تروریستی نظیر داعش نمونه ای از گروه های افراطی تحت حمایت غرب در منطقه است.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود بذر خشونت و افراطی گری را در منطقه خاورمیانه کاشتند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امت مسلمان منطقه دهه ها است در آتش افراطی گری که روشن کننده شعله آن آمریکا و همپیمانان منطقه ای اش بودند در حال سوختن هستند.
وی با بیان این که خشونت و افراطی گری نتیجه ای جز کشتار، خونریزی و آوارگی مردم مسلمان منطقه در پی نداشته است، تصریح کرد: گسترش ناامنی، عدم رشد و توسعه پایدار، عقب ماندگی های دراز مدت، عدم رسیدن به وحدت و همبستگی، نفوذ و سلطه بیگانگان و همچنین بروز و ظهور فرقه های انحرافی محصول، خشونت و افراطی گری در منطقه بوده است.
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام سلطه تلاش می کند چهره ای خشن و جنگ طلب از اسلام را به جهانیان معرفی کند، افزود: این در حالی است که دین مبین اسلام با هر گونه خشونت، نژاد پرستی و افراطی گرایی به طور علنی مخالفت کرده و بشریت را به صلح، آرامش و هم زیستی مسالمت آمیز تشویق کرده است.
وی با بیان این که گروه های تروریستی فعال در منطقه نظیر القاعده، طالبان و داعش محصول اتاق فکر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی غرب به ویژه آمریکا است، تصریح کرد: هدف این گروه های تروریستی دامن زدن به مسائل قومیتی و مذهبی با هدف گسترش خشونت، درگیری و نامنی در منطقه است.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمن می کوشد تا منطقه را ناامن و بی ثبات کند تا سلطه خود را بر کشورهای اسلامی گسترش دهد، خاطرنشان کرد: اما امروز وقت آن رسیده که کشورهای اسلامی منطقه به دور از هر گونه اختلاف های سطحی تنها به دنبال رسیدن به یک وحدت پایدار برای خنثی کردن توطئه های دشمنان باشند.
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که میلیون ها انسان بی گناه در سایه خشونت و افراطی گری در جهان کشته می شوند، تصریح کرد: متأسفانه در این میان سازمان های بین المللی نیز نتوانستند به رسالت واقعی خود در برابر ملت ها عمل کنند.
امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که سازمان های مدافع حقوق بشر امروز در اختیار منافع و سلطه آمریکا و چند کشور اروپایی قرار دارند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها امروز در سایه سکوت این مجامع به اصطلاح حقوق بشری، هر روز شاهد جنایت های گسترده ای در کشورهای مختلف جهان هستیم.
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طی سال های اخیر اقدامات عملی بسیاری به منظور کاهش خشونت و افراطی گری در منطقه انجام داده است، تصریح کرد: متأسفانه در این بین برخی سران کشورهای اسلامی با تصمیمات غیرعقلانی و جنون آمیز زمینه ای را برای گسترش خشونت در منطقه فراهم کرده است.
وی با بیان این که جنگ و خشونت متأسفانه امروز کشورهای اسلامی را با عقب ماندگی های بسیاری مواجه کرده است، گفت: امت اسلامی باید با تکیه بر معارف الهی به ویژه قرآن، سیره پیامبر و اهل بیت(ع) تنها در جهت وحدت و همگرایی گام بردارند.
حجت الاسلام موسوی با بیان این که متأسفانه امروز حکام دیکتاتور عرب با همراهی نظام سلطه به دلیل قدرت طلبی و منفعت جویی، مردم بی گناه و مسلمان منطقه را در باتلاق جنگ و خشونت گرفتار کردند، افزود: امروز جامعه جهانی باید با عبور از خشونت و افراطی گری برای صلح پایدار بر پایه احترام به حقوق انسان ها تلاش کند.
امام جمعه محمود آباد با بیان این که آزادی و کرامت انسانی امروز در سایه خشونت و افراطی گری لگدمال شده است، تأکید کرد: آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و آل سعود جنایت کار امروز در صدر جنایت کاران جهان قرار دارند که باید سران آنها در برابر وجدان های بیدار ملت های جهان محاکمه شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار