خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

جاری کردن اصول قرآنی در فرهنگ عمومی ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در شورای قرآنی استان گفت: جاری کردن اصول قرآنی در فرهنگ عمومی ضروری است.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۴۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در شورای قرآنی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در منابع دینی تأکید شده است که قرآن باید امام، قاعد و ولی شما قرار گیرد و همه ما باید برای تحقق دغدغه‌های قرآنی جدیت و برنامه داشته باشیم.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه قرآن انسان‌ها را به کارهای ارزشمند و ماندگار هدایت می‌کند، بیان کرد: باید کاری کنیم تا اصول ثابت قرآنی در تمام بخش‌های جامعه جاری شود و اگر به چنین هدفی دست پیدا کنیم، به موفقیت دست یافته‌ایم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین جاری کردن اصول قرآنی در فرهنگ عمومی را ضروری دانست و افزود: باید خوراک جلسات فرهنگ عمومی در جلسات قرآنی تهیه شود و اصولی نظیر صداقت و کرامت که مورد تأیید دین قرار دارند، به عنوان یک اصل دینی مورد توجه قرار گرفته و در جامعه نشر پیدا کند.
وی با تأکید بر حضور مؤثر و مدیریت جدیِ فضای مجازی، افزود: ترویج فرهنگ نماز و قرآن با بهره‌گیری از فضای مجازی، تهدیدهای این حوزه را به فرصت تبدیل خواهد کرد.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بسیار بیشتر از تهدیدهای آن معرفی کرده‌اند و ما نیز باید تلاش کنیم تا با این رویکرد به فضای مجازی نگاه کنیم تا بتوانیم بهره بیشتری از فرصت‌های آن ببریم.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: تلاش کنیم تا با استفاده از متخصصان و کارشناسان توانمندی که در استان قزوین وجود دارد، در اراده محتوای مناسب در فضای مجازی پیشتاز باشیم و فضای مجازی را به فضایی برای نشر معارف دینی و قرآنی تبدیل کنیم.
وی بر مبارزه با مفاسدِ مانعِ پذیرش و درک حقایق قرآنی تأکید کرد و گفت: در زمینه نشر معارف قرآنی کارهای ارزشمندی در زمینه‌های مختلف و توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد اما قرآن علاوه بر اینکه بر نشر معارف قرآنی تأکید کرده، می‌فرماید قرآن را فقط پاکان درک می‌کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها