برگزاری کنگره ملی «۵۶۲ زن شهیده» کردستان در سنندج

دبیر کمیته بانوان کنگره‌ی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت: در سال ۹۷، کنگره ملی ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۴۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناهید منصوری دبیر کمیته بانوان کنگره‌ی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در پنجمین جلسه بانوان ادارات استان که به منظور هماهنگی برای هر چه بهتر برگزار کردن این همایش برگزار شد اظهار کرد: کنگره ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۶۲ زن شهیده در کردستان وجود دارند که ۷۱ نفر از آن‌ها توسط گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت رسیده اند گفت: این شیرزنان الگوی کاملی از ایثار، ازخودگذشتگی و ایمان هستند که باید با‌ترویج افکار و آموزه‌های آنان در میان زنان به‌ویژه دختران جوان در تقویت باور‌های جامعه‌ساز در کشور اسلامی‌مان گام برداریم.

وی در ادامه اظهار داشت: کردستان از استان‌هایی است که دوران جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تأثیری مستقیم داشت، این استان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن، بیش از ۵۴۰۰ شهید گلگون‌کفن را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم کرد که ۵۶۲ نفر آن زنان بودند و از این تعداد ۱۳ نفر زنان پیشمرگ مسلمان کرد می‌باشند که سال قبل در قالب یادواره زنان پیشمرگ مسلمان کرد با شکوه هر چه بیشتر برگزار شد.

وی در ادامه به نقش‌آفرینی زنان کُرد در دفاع از کیان نظام جموری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این زنان رزمندگان را یاری می‌کردند و در کنار آن نیز به دفاع از نظام می‌پرداختند که در این راه جان خود را نیز تقدیم کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اظهار کرد: ۱۳ شهیده پیشمرگ کرد مسلمان در کردستان وجود دارند که این افراد به‌صورت مشخص در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل شدند. این شیرزنان پیشمرگ کرد مسلمان نقش بسیار برجسته و ماندگاری در پیروزی انقلاب و پاسداشت و نگهداری از آن ایفا کردند و دین بزرگی به گردن جامعه کرد، کردستان و کشور دارند.

منصوری کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد را جزء کنگره‌های فاخر فرهنگی و موفق ارزیابی کرد و گفت: در برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان رهنمود‌های مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات