مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: رسیدن به وحدت نیازمند ارتباط مداوم حوزویان و دانشگاهیان است و نباید حوزه را منحصر به طلاب و دانشگاه را منحصر به دانشگاهیان دانست.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۳۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حجت الاسلام والمسلمین حسن عارضی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار آفتاب دل اظهار داشت: شهید مفتح از شخصیت‌هایی بود که هم در حوزه و هم در دانشگاه حضور داشتند.

حجت الاسلام عارضی گفت: علت نامگذاری این روز بخاطر اهمیت وحدت و اهمیت باهم بودن این دو مجموعه یعنی حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند می‌توانند مشکلات و چالش‌ها را باهم حل کنند افزود: وحدت امروز به این معنا نیست که فقط در دانشگاه تدریس شود و روحانیون در دانشگاه حضور داشته باشند، منظور وحدت این است که تعامل گسترده بین این دو نهاد علم و ایمان باشد که بتوانند چالش‌های عمیق معرفتی و مسائل بنیادی حکومت اسلامی را در واقع حل کنند.

حجت الاسلام عارضی با تاکید بر لزوم وحدت میان حوزه و دانشگاه گفت: رسیدن به این وحدت نیازمند ارتباط مداوم حوزویان و دانشگاهیان است و نباید حوزه را منحصر به طلاب و دانشگاه را منحصر به دانشگاهیان دانست.

به گفته حجت الاسلام عارضی تحول در علوم انسانی که از خواسته‌های مقام معظم رهبری با وحدت حوزه و دانشگاه باید انجام شود مستلزم اقداماتی از قبیل: آشنایی عمیق این دو نهاد با حوزه معرفتی یکدیگر و درک متقابل از هردو سو، زبان و ادبیات مشترک و قابل درک، نظام اخلاقی گفتگو و تعامل فی مابین وحدت در زمان حاضر است؛ و لازمه آن عظم جدی، حرکت انقلابی، خروج از سیاست زدگی و جناح حزبی، ایجاد فضای تحمل نقد، تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی، رفع موانع سخت افزاری و نرم افزاری وحدت و ایجاد جسارت نظریه پردازی دانست.

وی در پایان سعادت جامعه و رسیدن به کمال را نتیجه وحدت کامل میان حوزه و دانشگاه بیان کرد و ایجاد این وحدت را حاصل تلاش دانشگاهیان و حوزویان دانست.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات