معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از آغاز اجرای طرح جامع نظام تربیتی از نیم سال دوم در مدارس علمیه استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۳۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از رسا حجت‌الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از آغاز اجرای طرح جامع نظام تربیتی از نیم سال دوم در مدارس علمیه استان خبر داد.
مدرس حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه ها در این طرح جامع در دو نیم سال اجرایی می شود، افزود: این طرح در یک بازه زمانی شش ساله تدوین شده که به زودی فاز اجرایی آن در مدارس علمیه با جدیت آغاز خواهد شد که در هر نیم سه برنامه زیربنایی و اساسی اجرا خواهد شد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در هر نیم سال تحصیلی یک طرح جامع تهذیبی از سوی این معاونت در مدارس علمیه استان اجرایی خواهد شد، بیان داشت: در شش سال اجرای طرح شاهد برگزاری ۱۲ طرح مدون و مشخص در مدارس علمیه خواهیم بود که به طور حتم خروجی و اثرگذاری بسیار مطلوبی در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که این طرح از پایه اول تا ششم اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: طرح نظام جامع تربیتی با بررسی آسیب ها و مشکلات برنامه هایی که تاکنون به صورت غیرمتمرکز در مدارس علمیه انجام می شد از سوی حدود دویست کارشناس مجرب آماده و به مرجله اجرا درآمده است.
مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در گذشته برنامه های معاونت تهذیب در مدارس به صورت سلیقه ای و شرایط موجود اجرا می شد، خاطرنشان کرد: طرح جامع تربیتی سردرگمی هایی که در گذشته شاهد آن بودیم را به کلی از بین خواهد برد و شاهد یک نظم و انظباط مناسبی در اجرای برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه خواهیم بود.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح نظام جامع تربیتی اعمال سلیقه ها در برنامه های تهذیبی و اخلاقی را از بین خواهد برد، گفت: با اجرای این طرح بسیاری از دغدغه های تربیتی و اخلاقی دلسوزان حوزه رفع خواهد شد.
حجت الاسلام طبرسی روزمرگی را یکی از مهم ترین نقاط ضعف طرح و برنامه های تهذیبی مدارس در گذشته عنوان کرد و افزود: اما از این پس شاهد یک مدیریت صحیح و هدفمندی در برنامه های فرهنگی و تربیتی مدارس علمیه خواهیم بود.
مدرس حوزه علمیه مازندران با بیان این که قبل از آغاز اجرای طرح نظام جامع تربیتی در حوزه علمیه استان با اصل این طرح و نحوه اجرای آن برای مدیران، معاون تهذیب و همچنین اساتید حوزه به خوبی تبیین شود، خاطرنشان کرد: مراسم آغاز تبیین طرح نظام جامع تربیتی حوزه علمیه مازندران ۲۹ آذر ماه به میزبانی مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار خواهد شد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح جامع تربیت طلبه مؤمن، مهذیب و انقلابی است، تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه به عنوان مرکز نشر، گسترش و همچنین پرورش آینده سازان اسلام و انقلاب، رسالت سنگینی در پرورش طلابی مهذب و در تراز انقلاب اسلامی بر عهده دارد.
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز تعمیق باورهای دینی، آراستگی به فضائل اخلاقی و توجه به آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی باید بیش از پیش مورد توجه طلاب حوزه های علمیه قرار گیرد، افزود: در حال حاضر اخلاق باید به عنوان محورهای فعالیت های تهذیبی در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد.
مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از نیم سال دوم اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان آغاز خواهد شد، تصریح کرد: به طور حتم اجرای دقیق این طرح می تواند بسیاری از دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در حوزه تربیتی و اخلاقی را رفع کند.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح جامع تربیتی در حوزه بر اساس نیازهای موجود در میان طلاب تدوین شده است، گفت: در این طرح برنامه های اخلاقی، انس با قرآن و همچنین مباحث مشاوره ای به طور جدی مرود توجه قرار گرفته است.
طبرسی افزود: در نیم سال دوم این طرح با بخش هایی نظیر تعمیق باورها، آراستگی به فضایل اخلاقی و عبادی، پیراستگی از رذایل اخلاقی و گناهان، رفتارهای ارزشی و اخلاق عملی طالب علم، انس با قرآن و حدیث و همچنین مشاوره تحصیلی و اخلاق و مهارت زندگی اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها