معاون رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: «ستاد صبر(صلح، بخشایش و رضایت)» استان البرز با هدف گسترش فرهنگ مدارا، مهربانی و عفو آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۳۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، فرید نجف‌نیا با اعلام خبر آغاز فعالیت ستاد صبر در استان البرز اظهار داشت: با توجه به آموزه‌های قرآنی و روایی و برای حاکمیت فرهنگ مدارا، مهربانی، عفو و گذشت ستادی با عنوان «ستاد ملی صبر(صلح، بخشایش و رضایت)» در کشور ایجاد و مقرر شده ستادهای متناظر در استان‌ها نیز تشکیل شوند که در استان البرز این ستاد آغاز به فعالیت کرد.

ستاد

وی  افزود: گسترش فرهنگ صلح و سازش و عفو و گذشت در جامعه، ارتقای فرهنگ مدارا و همدلی، اعتلای فرهنگ قانونمداری و کاهش زمینه‌های نزاع و اختلاف بخشی از اهداف تعیین شده برای این ستاد است.

نجف‌نیا حوزه فعالیت این ستاد را شناسایی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگ‌سازی طرح‌های فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی، آموزش و تبلیغ و مشاوره، کارآمدسازی دستگاه قضایی و قضات عنوان کرد.

وی موضوع مطرح شده در نخستین جلسه این ستاد را شناسایی موانع و چالش‌های پیش روی توسعه فرهنگ مدارا و صلح و سازش در استان و راهکارهای مواجهه با آن بیان کرد و افزود: ستاد صبر استان البرز با اعضای متناظر ستاد ملی و به ریاست رئیس کل دادگستری استان البرز و دبیری معاونت فرهنگی دادگستری استان تشکیل شده است.

معاون فرهنگی رئیس‌کل دادگستری استان البرز در مورد جزئیات نخستین جلسه ستاد صبر استان البرز گفت: در این نشست پس از رایزنی‌های انجام شده مصوب شد که سخنرانی مسئولان دادگستری در دانشگاه‌ها، مساجد و مصلاها و اماکن عمومی درباره فضلیت صلح و سازش انجام شود؛ همچنین ارائه مشاوره حقوقی و قضایی در دانشگاه‌ها و مساجد و اماکن عمومی با هدف ارتقای بنیه حقوقی مردم و گسترش فرهنگ اصلاح ذات‌البین و حضور کارشناسان و مسئولان دادگستری در برنامه‌های کارشناسی صداوسیما و ارائه سوژه و ایده‌های جذاب برای ترویج فرهنگ صلح و سازش از دیگر مصوبات این نشست بود.

وی ادامه داد: استفاده از تابلوها و آگهی‌نماهای شهری و ارائه پیامهای تاثیرگذار در زمینه فرهنگ مدارا و صلح و سازش، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای گسترش فرهنگ مدارا و صلح، برگزاری نشست‌ها و جلسات تبیینی و توجیهی با روحانیون  مستقر، ائمه جماعات و روحانیون اعزامی در ایام تبلیغ و برگزاری نشست‌های مستمر با بزرگان محلی و ریش سفیدان و چهره‌های معتمد و متنفذ، برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مبلغان و مروجان، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های استانی و تشویق افراد تاثیرگذار فعال، تقدیر از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی فعال و مروج،  برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی قضات در زمینه مختومه کردن پرونده‌ها، تشویق قضات فعال در زمینه صلح و سازش بخش دیگر مصوبات این نشست بود.

نجف‌نیا 4 مصوبه دیگر ستاد صبر در استان البرز را تشکیل کمیته ویژه صلح و سازش در دادگستری استان البرز، مکاتبه دبیرخانه ستاد با کلیه نهادها و سازمان‌ها برای اخذ پیشنهادات و عملیات‌های قابل اجرا، طرح تصویب روز عفو و گذشت عمومی در استان برای روز 20 رمضان هر سال و برگزاری جایزه صبورترین شهروند استان البرز عنوان کرد.

ارسال نظرات