معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان:

کشور نیازمند به نوآوری در همه عرصه ‌ها است

کشور نیازمند به نوآوری در همه عرصه ‌ها است و در تمامی علوم نیاز به نوآوری وجود دارد، زیرا اگر این رویکرد در جامعه وجود نداشته باشد، در مقابل نسل آینده مدیون و بدنام خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۱۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش، گفت: متاسفانه ضرورت توسعه پژوهش در کشور نهادینه نشده است.

فرامرز نیک ‌سرشت افزود: علیرغم اینکه کشور در برخی از بخش‌ ها توسعه بالایی یافته، اما یکپارچی در توسعه کشور محقق نشده است؛ به گونه ای که در برخی بخش ها، نیاز به توسعه بیشتری وجود دارد.

وی اظهار داشت: در حوزه دانشگاه، انتظار از یک استاد دانشگاه، در حد توسعه و افزایش شاخص ‌های کمی است؛ به گونه ای که به یک استاد دانشگاه، الزام می شود که مقالات مختلفی در زمینه های گوناگون ارائه نماید که نتیجه این امر، کسب رتبه 16 کشور در تولیدات مقالات علمی در سطوح بین المللی دانشگاهی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تصریح کرد: خروجی تاکید بر افزایش کمی مقالات در کشور بسیار مهم بوده که  این رویکرد علیرغم اینکه موجب تولید بالای مقاله و کسب رتبه مناسب کشور در سطوح بین المللی می شود، اما در حوزه‌ ای که باید به مقالات تولیدی کشور در سطح دنیا استناد شود، رتبه ایران به 154 می رسد.

فرامرز نیک ‌سرشت با اشاره به اینکه تا وقتی ضرورت پژوهش و تولید در جامعه احساس نشود، از دارایی های خود باید هزینه نمود، افزود: به منظور توسعه کشور در زمینه تولید مقالات علمی باید از رویکرد توسعه کمی و فیزیکی مقالات به سمت تولید کیفی مقالات حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور در حوزه پژوهش، نبود تحلیل مناسب نسبت به آینده کشور است؛ به طوری که باید نسبت به آینده کشور احساس تکلیف کرد، اظهار داشت: کشور نیازمند به نوآوری در همه عرصه ‌ها است و در تمامی علوم نیاز به نوآوری وجود دارد، زیرا اگر این رویکرد در جامعه وجود نداشته باشد، در مقابل نسل آینده مدیون و بدنام خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با اشاره به اینکه در بسیاری از بخش‌های علمی، کشور رشد کرده است، تصریح کرد: برای توسعه کشور نیاز به رشد و  یکپارچگی در تمام بخش ‌ها وجود دارد و در این راستا باید واقف به این وضعیت بود که متاسفانه سطح و خط انتظارات فعلی در کشور، مشخص نیست.

فرامرز نیک ‌سرشت با اشاره به اینکه سهم پژوهش از بودجه کشور، 1.37 درصد پیش بینی شده است که تنها 50 درصد از این میزان اعتبار پیش بینی شده، به بخش پژوهش اختصاص می‌یابد و این میزان در قیاس با دیگر کشورهای دنیا، بسیار ناچیز است، گفت:هر زمانی در کشور احساس نیاز و ضرورتی در یک بخش به وجود آمده، در آن زمینه موفقیت حاصل می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان افزود: طبیعت و ذخایر طبیعی به کشور ما، توانمندی و قابلیت های زیادی داده است که همین امر، البته موجب کم تحرکی برخی در کشور شده است که باید احساس نیاز برای توسعه بیشتر در کشور ایجاد شود.

 

 

 

ارسال نظرات