عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: اقدام سخیف و نابخردانه ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی، در نتیجه شکست های پیاپی و مفتضحانه آمریکا در خاورمیانه است.
کد خبر: ۸۹۶۴۲۸۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شهروز برزگر کلشانی اظهار داشت: اقدام سخیف و نابخردانه ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم  اشغالگر صهیونیستی، در نتیجه شکست های پیاپی و مفتضحانه آمریکا در خاورمیانه است.

وی، با بیان اینکه آمریکا طی سالهای اخیر همواره از جنایت و خشونت علیه مسلمانان و به ویژه ملت فلسطین به منظور ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی حمایت کرده و بار دیگر دشمنی خود را به اثبات رسانده، افزود: قدس به عنوان قبله اول مسلمانان و متعلق به فلسطین است.

برزگر کلشانی، با اشاره به شکست های پیاپی  و مفتضحانه آمریکا در منطقه خاورمیانه، تاکید کرد: اهدافی که در پس پرده ایجاد حکومت اسلامی عراق و شام که اقتصاد داعش بود با شکست داعش، طالبان، برنامه های صهیونیستی و … همگی محکوم به شکست شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس، با اشاره به تشکیل محورهای مقاومت در عراق و سوریه و سایر کشورهای مسلمان گفت: یکی دیگر از دلایل شکست آمریکا در طرح های خود در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورها، تشکیل محور مقاومت با الگوگیری از بسیج مستضعفین یا مردمی ایران از جمله در عراق حشدالشعبی و محور مقاومت در سوریه و لبنان است.

وی، با تاکید بر اینکه اهدافی که آمریکا و اسرائیل پشت آن بودند همه شکست خوردند، تصریح کرد: اقدام نابخردانه و سخیف نه تنها در کشورهای اسلامی و بین مسلمانان محکوم شد، بلکه سیاسیون جهانی نیز این اقدام را تقبیح کرده و از آن استقبال نکردند که حرکت نابخردانه رئیس جمهور کشوری موجبات تنش در منطقه را فراهم آورد.

برزگر کلشانی، در ادامه سخنان خود این حرکت ترامپ را عقده پراکنی و اقدامی بچگانه عنوان کرد و تاکید کرد: آمریکا در صدد جبران های شکست های پیاپی خود در منطقه بوده و سالیان سال است که عقده پراکنی کرده و عقده ای بودن خود را اثبات می کند.

وی، ادامه داد: اتحادیه اروپا هم با انتقال پایتخت اسرائیل به قدس مخالف بوده و آن را را محکوم می کند و به نوعی می توان گفت تمام کشورهایی که طرفدار صلح و امنیت بوده و خواهان آرامشند، می خواهند اجازه بدهند مردم در منطقه در آرامش و امنیت زندگی کنند بر اساس حق تعیین سرنوشت هر ملتی حق دارد آزادی داشته باشد و آمریکا و اسرائیل و کشورهای فرصت طلب این امکان را از ملت ها می گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، با تقدیر از تلاش های سپاه پاسداران در نابودی داعش، افزود: این حرکت اخیر آمریکا در راستای شکست های پشت سر هم که آمریکا و هم پیمانانش در منطقه با آن مواجه شدند بوده و جا دارد در این جا از سردار سلیمانی، سپاه قدس، تمام پاسداران و نیروهای مقاومت حشد الشعبی و مردمی که همه با این تفکر شیطانی و خطرناک داعش مبارزه کردند تشکر کنم.

برزگر کلشانی، با هشدار به نیروهای انقلابی اذعان داشت: از جوانان و نیروهای انقلابی و نیروهای مقاومت می خواهیم همواره هوشیار باشند تا دیگر تفکر داعشی را در نوع دیگر و در لباسی دیگر شاهد نباشیم که این حرکت اخیر آمریکا دسیسه در نظام استکبار و سلطه جهانی می شود.

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات