خبرهای داغ:
شهرستان فلاورجان :

جلسه کنگره 1300 شهید خط شکن شهرستان فلاورجان برگزارشد

به گزارش خبرگزاری بسیج ازفلاورجان شهرستان جلسه ای با حضور مسئولین حوزه هنری استان اصفهان و معاونت نشر گنگره و دبیر گنگره ملی در محل ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۴۲۷۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

سرهنگ دوم پاسدارعلی فتحیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان دبیر اجرایی گنگره شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان ابتدا گزارش کوتاهی از عملکرد کنگره و روند فعالیت های فرهنگی این مجموعه ارائه داد.

درادامه فرمانده ناحیه بسیج فلاورجان گفت: برای صرفه جویی در وقت بصورت پروژه ای عمل می کنیم به اینصورت که هدف گزاری روی شهدایی ست که می شود برای ان ها یک محتوای خوب تهیه کرد و تا الان بیست پروژه انتخاب شده و برای نگارش کتاب در باب شهدا دست نویسندگان سپرده شد.

وی درادامه افزود: هدف گزاری کنگره در دراز مدت می باشد و با اتمام اجلاسیه تمام نمی شود بلکه یک فرصت کشوری است که شهرستان معرفی می شود ویک برند سازی برای شهدای خط شکن می باشد.

درادامه سرکار خانم دکتر رضایی معاونت نشر از اقدامات انجام شده در این بخش خبر داد واظهار کرد : فلاورجان را نمی توان با دیگر شهرستان ها مقایسه کرد زیراکه یک پروژه ی ده ساله را در قالب یکسال دارد اجرا میکند زیرا شهدای شاخص و سرداران ملی در این شهرستان فراوانند و ده کتاب در بخش کودک تآلیف شده که پنج مورد آن در حال تحریر می باشد.

معاونت نشر از برگزاری همایش های تخصصی خبر داد وافزود: اولین همایش چهارشنبه در مکان سالن دانشگاه ازاد برگزار می شود وتاریخ شفاهی جنگ پویاست و تمام شدنی نیست .

وی درمورد نقش زنان دردفاع مقدس اشاره کردوخاطرنشان کرد: بحث زن و دفاع مقدس بود از این رو برگزاری همایش زن و دفاع مقدس جز برنامه ها خواهد بود که در سطح ملی برگزار خواهد شد.

درادامه احمدی فر رییس حوزه هنری استان اصفهان ضمن تشکر از تشکیل این جلسه و آشنایی با اعضای کنگره اظهار کرد:یکی از رسالت های حوزه هنری ثبت تاریخ شفاهی با رویکرد ادبی است.

وی درادامه گفت: تفاوت کار حوزه ی هنری با سایر بخش ها همان نگاه هنری و جنبه ی ادبی کار می باشد.ما باید وارد جنبه های دراماتیک و رمانتیک کار شویم چون این ها همان مسایلی هستند که حتما روی جوانان و نسل آتی تاثیر گذار هستند وما در همه ی حوزه هنری دارای افراد متخصص و صاحب نام هستیم که باید یک نقطه تلاقی بین ما و کنگره ملی صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: ما در هنرهای نمایشی، تجسمی، سینما ، موسیقی و واحد افرینش ادبی شعر و داستان و ایجاد نمایشگاههای جریان ساز می توانیم کمک دهنده باشیم.

در ادمه پایان جلسه بخشی معاونت فرهنگی حوزه هنری خاطرنشان کرد: شهرستان فلاورجان در همه ی عرصه ها حتی در بحث شهدا مظلوم واقع شده اند و همه ظرفیت های شهرستان برای بحث کنگره هنوز درگیر نشده اند. بخشی در ادامه، همکاری و مساعدت همه جانبه در راستای کنگره را در برنامه کار خود و مجموعه قرار داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار