کارشناس خانواده در کارگاه سبک زندگی در میبد:

آینده ای موفق برای یک کودک بیش فعال/آموزش شیوه های فرزند پروری،پرخاشگری در کودکان

مشاور و کارشناس در امور خانواده و کودکان: با تربیت و تشویق درست می‌توان آینده‌ای موفق برای یک کودک بیش فعال رقم زد.
کد خبر: ۸۹۶۴۲۳۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، زارع مشاور و کارشناس در امور خانواده و کودکان در کارگاه سبک زندگی که در پایگاه حضرت زینب (س) از پایگاه‌های تحت نظارت حوزه خدیجه الکبری شهرستان میبد برگزار شد، در ارتباط با شیوه‌های فرزند پروری، پرخاشگری در کودکان و عدم تمرکز کودک در مدرسه سخنانی را بیان نمود.

زارع با اشاره به اینکه کودک نیاز به ابراز محبت از طرف والدین خود دارد، بیان کرد: زمانی که به کودک خود می‌گوئید، دیگر تو را دوست ندارم، او به فکر فرو رفته و با عدم تمرکزی که از خود نشان می‌دهد، به پرخاشگری نیز روی می‌آورد.

وی افزود: آنچه در عدم تمرکز کودک نقش دارد، علاوه بر دیدن ناراحتی مادر، گریه و زاری مردم می‌توان به مواردی، چون، تغییر مدرسه و یا منزل، آمدن فرزند جدید در خانواده، روی دادن طلاق یا مرگ والدین، صبحانه نخوردن، عدم خواب کافی و کار کردن زیاد با موبایل و تبلت اشاره نمود.

این مشاور و کارشناس در امور خانواده و کودکان در ادامه عنوان نمود: بچه‌ها با کمبود محبت در خود احساس ناراحتی می‌کنند ولازم است ضمن محبت به آن‌ها، درانجام بازی‌هایی که بین کودکان رواج دارد نظیر گل بازی، پازل، فوتبال و... آزاد گذاشته شوند.

وی اشاره نمود بچه‌ها با انجام بازیهایی، چون گل بازی با آزاد شدن هورمون اکسی توسین در بدنشان، احساس شادی می‌نمایند.

زارع مدت تمرکز بچه‌ها در هنگام درس خواندن را ۲۰ دقیقه عنوان نمود و افزود: بعد از این مدت لازم است، درس خواندن را رها کرده و به انجام بازی ها‌ی مورد علاقه خود روی آورند و سپس دوباره خود را به درس خواندن مشغول نمایند.

وی گفت: جهت تشویق کودک خود می‌توانید با انجام هر کار خوبی که انجام داد یک ستاره به او بدهید و با زیاد شدن ستاره‌ها، کادویی برای او خریداری نموده که آن هم نباید حتما با قیمت بالایی باشد و یا اینکه قول رفتن به یک مهمانی را به او بدهید.

این کارشناس رفتار با کودک، روش تنبیه کودک را نیز محروم کردن او از یک چیزی که دوست دارد نظیر موبایل و تبلت ذکر نمود.

وی همچنین پرخاشگری، بی انضباطی و بی حوصلگی را از علائم بیش فعالی برشمرد و افزود: اگر بیش فعالی در کودک وجود داشت، با تربیت و تشویق صحیح با توجه به هوش بالایی که این کودک دارد، می‌تواند در آینده در زندگی خود فرد موفقی باشد و با عدم تربیت صحیح به سمت کار‌های خلاف کشیده شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار