مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت: به همت بسیج سازندگی سپاه سلمان دور دوم خرما تولید استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد
کد خبر: ۸۹۶۴۱۸۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
سرهنگ علی اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان کار احیاء دو روستای زلزله زده بانی نار و گزنه را برعهده گرفته است و برای عمران و آبادانی منطقه اقدامات متعددی را اجرایی کرده است.

وی افزود: حضور گروه پیشرو جهادی سیستان و بلوچستان در دو روستای بانی نار و گزنه.ارسال اقلام حمایتی به مناطق زلزله زده،اعزام ۳۰ نفر از بسیجیان سران عشایر و طوایف به مناطق زلزله زده غرب. ارسال ۸ تن خرما و ۲۰۰ تخته پتو توسط بسیجیان سپاه شهرستان دگان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: توزیع دور دوم اقلام فرهنگی حمایت سپاه سلمان و قرار گاه قدس به مناطق زلزله زده، فضا سازی میدانی در مناطق زلزله زده توسط تیم فرهنگی بسیج سارندگی استان،بتن ریزی منازل محرومین زلزله زده روستا‌های بانی نار با همت تیم‌های تخصصی تیم‌های فنی بسیج سازندگی و نصب کانکس در روستا‌های هدف نیز در منطقه به اتمام رسید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت: ساخت و زیر سازی کانکس‌ها توسط متخصصان فنی بسیج سازندگی صورت گرفت تا اسکان موقت در سریع‌ترین زمان ممکن محقق شود.

جعفری افزود: فصل زمستان زندگی را برای مردم منطقه سخت کرده بود در این راستا بیش از ۲۰ هزار لیتر نفت در بانی نار و گزنه توزیع شدتا مردم منطقه در خصوص سرمای هوا مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان یکی از مخاطبان ما در بحث دریافت امدادرسانی مادی و معنوی هستند از این رو لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان تامین و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در روستا‌ها حرف اول را می‌زند تصریح کرد: کارشناسان اعزامی جهت انجام خدمات مشاوره و اجرایی به منظور تسریع در آغاز فعالیت‌های کشاورزی در منطقه حضور دارند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت:یکی از مهمترین نیاز‌های مردم منطقه آب شرب و بهداشتی است که این مهم توسط گروه‌های جهادی اعزامی محقق شده است.

جعفری افزود:اتمام مرحله نصب فرم و اسکلت کانکس‌ها در دو روستای مرزی زلزله زده
آوار برداری منازل در روستا‌ها، اهدای هدایا به کودکان روستا، سرکشی و دلجویی از خانواده معلول تحت پوشش بهزیستی در روستا‌ها از جمله اقداماتی است که توسط بسیج سازندگی محقق شده است.

وی تصریح کرد: توزیع سبد کالا، مواد خوراکی و بهداشتی از جمله اقدامات ضروری در منطقه بود که در دو روستای هدف به خوبی در حال انجام است.

وی از خانواده شهداء به عنوان یادگاران هشت سال دفاع مقدس یاد کردو اظهار کرد: گروه‌های جهادی مستقر در منطقه برای اولین مادر شهید اهل تسنن در منطقه گزنه چادر به پا کردند و مقدمات اسکان وی را فراهم کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان گفت: تیم‌های پزشکی نیز با حضور در منطقه به ویزیت مردم این دو روستا پرداختند و تا کنون ۱۰۰ نفر ویزیت شده اند.

جعفری افزود: همچنین سران طوایف و عشایر بسیجی استان در تیم جهادی بسیج سازندگی حضور یافتند ودر مراسم محوری هفته وحدت نیز شرکت کردند
ارسال نظرات