خبرهای داغ:
معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب الامر(عج): معتقدیم با بررسی ظرفیت‌های سپاه و جهاد دانشگاهی می‌توانیم به یک نتیجه خوب برسیم.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۶۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ سید حسن حسینی معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب‌الامر قزوین در دیدار با فرشاد پیله‌چی سرپرست جهاد دانشگاهی به مناسبت روز پژوهش عنوان کرد: با تشکیل معاونت دانش و پژوهش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی رخ‌داده، البته پیش‌تر هم فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سپاه وجود داشت، ولی امروز این فعالیت‌ها متمرکز شده و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که سپاه استان‌ها هم به صورت مستقل وارد فعالیت‌های پژوهشی شوند.
وی با اشاره به جهش علمی که در سده‌های نخستین جهان اسلام رخ داد، عنوان کرد: وقتی سابقه علمی جهان اسلام را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که در ابتدا در شبهه جزیره عرب بیشتر از ۱۷ نفر باسواد وجود نداشت، اما می‌بینیم که در جهان اسلام یک جهش علمی رخ می‌دهد، یعنی از نیمه قرن دوم هجری این جهش آغاز می‌شود تا قرن پنجم که به اوج می‌رسد و نیاز است تا بررسی شود که چه اتفاقی رخ داده است.
حسینی اظهار کرد: این جهش علمی یک علت خیلی سازنده داشت و آن علم های متفرقه است که در کشورهای ایران، هند، مصر و روم وجود داشت، وقتی اسلام توانست این مناطق را تحت سیطره خودش در بیاورد نهضت ترجمه شکل گرفت و علوم گوناگون در دسترس مسلمانان قرار گرفت.
معاون دانش و پژوهش سپاه ادامه داد: کاری که در آن مقطع انجام شد این بود که یک شبکه شکل گرفت و ما هم به نظرمان می‌رسد که باید با نهادهای علمی و پژوهشی یک شبکه‌ای شکل بگیرد و تبادل اتفاق بیافتد، امروز در مجموعه سپاه استان ۱۲۰ نفر نیروی جوانی را داریم که با تحصیلات دانشگاهی و زمینه‌های مناسبی که دارند می‌توانند در زمینه علمی و پژوهشی استان وارد شوند.
حسینی در پایان عنوان کرد:‌ ما اکنون هفت سال در زمینه تجربه‌نگاری که از علوم جدید است و به آن نپرداخته‌اند سابقه داریم و می‌توانیم تجربیات را تبدیل به دانش کنیم، همچنین در حوزه اندیشه ورزی ورود داشتیم و ظرفیت‌های آن را داریم و معتقدیم با بررسی ظرفیت‌های سپاه و جهاد دانشگاهی می‌توانیم به یک نتیجه خوب برسیم تا در زمینه‌های مشترکی که وجود دارد همکاری کنیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها