سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در اولین کارگاه آموزش توانمند سازی ارکان مساجد اظهار داشت:این مسجد بود که هسته‌های اولیه مبارزات را برای بنیان گذاری یک انقلاب اسلامی با اعتقادی دینی شکل دهی و سازماندهی کرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۶۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اولین کارگاه آموزش توانمندسازی ارکان مساجد واعضا وشورا‌های مقاومت بسیج در مجتمع شهید بروجردی سپاه بیت المقدس کردستان با حضور امامان جمعه و جماعت، هیئت امنا و خادمین مساجد و فرماندهان و اعضای شورای پایگاه مقاومت بسیج سراسر استان با مشارکت ۳۰۰ نفری برگزار شد.

در این مراسم محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت:مسجد پایگاه عمومى مسلمانان و محل حضور قشرهاى گوناگون است. از این رو جایگاه مناسبى براى تعاون اجتماعى مسلمانان و مشارکت آنان در رفع نارسایى هاى اجتماعى است.

وی با بیان اینکه امامان جمعه وجماعت در هر مسجدی عاملی مهم در پیشرفت مسجد به شمار می‌رود افزود:اگر علما و روحانیون ما ویژگی‌های لازم در این زمینه را داشته باشند میتوانند تأثیری شایسته در تحوّلات مثبت در نتیجه گرایش همگان به سوی مساجد شوند.

سردار رجبی افزود: مسجد با ایجاد آشنایى و پیوند میان مؤمن با نخبگان و صالحان جامعه، بسترى مناسب براى پرورش و تربیت روحى، اجتماعى فراهم مى کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید شهرامفر با بیان اینکه مساجد نه تنها در ایجاد حرکت و جنبش و نیز آگاه سازی مردم مسلمان ایران از ظلم وستم رژیم شاهنشاهی نقش تأثیرگزار و عمیقی ایفاء نمود اظهار داشت: این مسجد بود که هسته‌های اولیه مبارزات را برای بنیان گذاری یک انقلاب اسلامی با اعتقادی دینی شکل دهی و سازماندهی کرد.

سردار رجبی گفت:در حال حاضر مساجد ما مهمترین و جدی‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه بسیجی برای آهاد مردم است و باید از مساجد برای تعالیم انسان‌های انقلابی استفاده کرد.

وی به اقدامات سپاه و بسیج در حوزه محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود:یکی از اقدامات ما در بحث محرومیت زدایی احداث مساجد تعمیریا مرمت مساجد بوده است.


در ادامه این مراسم مسعودی معاون بسیج واماکن متبرکه سپاه بیت المقدس کردستان افزود:این کارگاه در راستای عملیاتی نمودن بخشی از برنامه‌های جاری سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر محور قرار دادن برنامه‌ها در مساجد با محوریت امامان جماعت در حال برگزاری است.


وی توجه ویژه به امامان جماعت و مبنا قرار دادن آنان به عنوان اصل واساس مسجد محوری، هویت بخشی به مساجد به معنای واقعی و ارتقا شأن و جایگاه آن در تمام محله‌ها، تثبیت پایگاه‌های فرهنگی بسیج در مساجد و اماکن متبرکه، ایجاد جو دوستی و هم افزایی وتامل هر چه بیشتر بین ارکان مساجد، استماء نظرات و اخذ مشکلات مساجد و امامان جماعت و... را از اهداف این کارگاه عنوان کرد.

وی در پایان بیان داشت:در سال جاری سازمان بسیج در راستای موضوع مسجد محوری ۱۰ در صد از مساجد را در ۳ سطح الگو، سطح ۱ وسطح ۲ مورد پشتیبانی و حمایت‌های مادی و معنوی قرار داده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات