خبرهای داغ:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین خبر داد:

بازنشستگی حدود یکهزار بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در قزوین

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین گفت: تا پایان سال جاری حدود یکهزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در استان قزوین بازنشسته می شوند.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۴۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

سعید رضایی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج قزوین با اشاره به بازنشستگی بیمه شدگان صندوق اجتماعی روستائیان اظهار داشت: با توجه به تصویب بازنشستگی پیش از موعد بیمه شدگان صندوق برخی از افراد که مشمول این قانون شده اند، بازنشسته شده و مشمول مزایای بازنشستگی قرار می گیرند.
وی افزود: بر اساس آمارها تا پایان سال جاری حدود یکهزار خانوار در سطح استان که عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان هستند مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، بوده و بازنشسته می شوند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین اضافه کرد: در مرحله نخست اجرای قانون مذکور 170 خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان بازنشسته شده اند.
رضایی با اشاره به شرایط قانون بازنشستگی پیش از موعد ادامه داد: برخورداری از 70 سال سن و سابقه پرداخت 10 سال حق بیمه از شرایطی است که فرد در صورت بهره مندی از این شرایط می تواند برای بازنشستگی پیش از موعد درخواست دهد.
وی عنوان کرد: اجرای این قانون در استان می تواند جالی خالی یک سری از چالش های پیش روی بیمه اجتماعی روستائیان را بگیرد زیرا زمانی که مردم می بینند برخی از اطرافیان آن ها که تحت پوشش صندوق بودند، بازنشسته شده و از مزایای آن بهره مند می شود اعتماد بیشتری به بیمه روستائیان پیدا کرده و به عضویت صندوق در می آیند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین تصریح کرد: با جلب اعتماد مردم روستا نسبت به خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان می توانیم خدمات دولت را بهتر به مردم ارائه دهیم.
رضایی با اشاره به مبلغ حق بیمه اجتماعی روستائیان گفت: در مقایسه با بیمه اجباری که بیمه شده باید 30 درصد از حق بیمه را پرداخت کند در بیمه روستائیان هر فرد بیمه شده فقط پنج درصد از حق بیمه را پرداخت می کند و بقیه آن از سوی دولت پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان با توجه به تعادلی که بین منابع و مصارف ایجاد کرده است هنوز در نقطه سر به سر نرسیده و شرایط خوبی برای پرداخت مزایای بازنشستگی دارد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین یادآور شد: با این اوصاف پس از صندوق بیمه نیروهای مسلح که همواره ورودی و خروجی آن مبالغ مشخص و دقیقی است، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان دومین بیمه است که توانسته بدون هیچ مشکلی به تعهدات خود عمل کند.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها