خبرهای داغ:
قاضی دادگستری شهرستان شاهرود، گشت‌های محله محور بسیج را باعث امنیت و وظیفه بسیج و نیروی انتظامی را ایجاد امنیت دانست.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۳۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام ابوذر کریمی در نشست آموزشی گشت‌های محله محور بسیج در شاهرود که به میزبانی پایگاه شهید آوینی بسیج مساجد و محلات حوزه خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، گفت: دستاورد اجرای این طرح، ایجاد و افزایش امنیت است تا افرادی که به دنبال ایجاد ناهنجاری در جامعه هستند، قدرت عرض‌اندام نداشته باشند و همین حضور می‌تواند به ایجاد امنیت و آرامش کمک کند.
وی ضمن اشاره به مباحث حقوقی گشت‌های محله محور بسیج، افزود: بسیجی باید خودش به قانون عمل کند و اگر بسیجی خلاف قانون عمل کند، اعتماد و اطمینان عمومی به این نهاد مقدس مردمی کم‌رنگ شده و در برخی موارد، از بین خواهد رفت.
قاضی دادگستری شهرستان شاهرود با بیان اینکه فقط حضور در بسیج به‌تن‌هایی کافی نیست، یادآور شد: اخلاص در بسیج بسیار مهم است و تلاش کنید با نیت پاک و برای حفظ نظام، که به فرمود: ه امام راحل و مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی)، از اوجب واجبات است و بر عهده بسیج گذاشته‌شده، حرکت کنید و دشمنان باید بدانند که در طول عمر انقلاب اسلامی، هرکجا کشور به خطر افتاده، بسیج درصحنه حاضرشده و باقدرت به مقابله پرداخته است.
وی خاطرنشان کرد: بسیجی یعنی علی (ع) و شهید آوینی، که اخلاص داشتند و بدانید اگر از سیاست‌هایی که به عهده ما گذاشته‌شده فاصله بگیریم یقیناً ضرر خواهیم کرد و بسیجی باید با پیروی از مولای متقیان، حضرت علی (ع) در وسط میدان حاضر باشد.
کریمی با بیان اینکه بافاصله گرفتن از روحیات زمان جنگ، ضرر خواهیم کرد، عنوان کرد: باید روحیه و اعتقاد و باور زمان جنگ ادامه پیداکرده و تقویت شود و فقط خدمت به‌نظام و حفظ آن مدنظر باشد.
گشت‌های محله محور بسیج باعث امنیت و وظیفه شما ایجاد امنیت است
وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی و موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: در کنار این اصل، اصل ۳۷ قانون اساسی به‌عنوان برائت را داریم که همه انسان‌ها را خوب و بی‌گناه دانسته مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
این قاضی دادگستری با تأکید بر اینکه بسیجی حق ندارد خلاف قانون عمل کند و رعایت حقوق شهروندی، یک وظیفه همگانی است، ادامه داد: ضابط قضائی در جرائم مشهود حق دارد وارد شود و مأمورین نیروی انتظامی به‌عنوان ضابطین عام و بسیجیان به‌عنوان ضابطین خاص در چارچوب قانون وارد عمل می‌شوند و این شرایط فقط برای جرائم مشهود است.
وی اضافه کرد: جرائم مشهود، جرائمی هستند که در منظر عمومی اتفاق بیفتد و آثار جرم مشاهده شود و بزه دیده یا دو نفر که جرم را دیده‌اند، شهادت دهند و دلایل کافی برای اثبات جرم وجود داشته باشد.
کریمی تصریح کرد: اجرای این گشت‌ها برای ایجاد امنیت شبانه است تا کسی جرأت سوءاستفاده از تاریکی و کم بودن رفت‌وآمد را نداشته باشد.
وی همچنین نسبت به عدم ورود به جرائم منافی عفت تأکید کرد و افزود: در این جرائم، حتی مأمورین نیروی انتظامی نیز حق ورود ندارند و دستگاه قضا نیز در برخی موارد با محدودیت روبروست.
این قاضی دادگستری با اشاره به تصویب قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر، بیان کرد: در این زمینه شعبه ویژه‌ای ایجادشده و عزیزان در امربه‌معروف و نهی از منکر با توجه به قانون می‌توانند محکم عمل کنند و کسانی در این موارد زخمی یا کشته شوند، جانباز و شهید محسوب می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها