خبرهای داغ:
پژوهشگر جوان بیرجندی:

ارتقاء برد محصولات الکترونیک در آئینه شعار «ما می توانیم»/در نظر داریم ۴۰ محصول را به ۴۰۰محصول برسانیم

مدیر شرکت دانش بنیان آتنا الکترونیک هدف از تأسیس این شرکت را بومی سازی اختراعات در زمینه محصولات الکترونیک و تکمیل و ارتقاء قابلیت های این محصولات عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۱۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امروزه محصولات الکترونیک جزء جدایی ناپذیر لوازم مورد نیاز در منازل به حساب می آید. برخی از این محصولات قابلیت های پایینی دارند که با بهره گیری از هوش و استعداد نخبگان در رشته الکترونیک می توان این قابلیت ها را ارتقاء بخشید.

رضا سیدآبادی عنوان کرد: شرکت ما با شعار «ما می توانیم» در پی دستیابی به محصولات بومی در زمینه الکترونیک است. این شرکت نوپا به طور تخصصی به بومی سازی اختراعات و طرح های حوزه الکترونیک می پردازد. در سه زیر بخش «آموزش»، «توسعه فناوری الکترونیک» و «هوشمندسازی» از طریق صرفه جویی در حامل های انرژی و به طور کلی قدم گذاشتن در زمینه اقتصاد مقاومتی با استفاده از کارآفرینی و اشتغال فعالیت داریم.

وی تشریح نمود: هسته اصلی شرکت شامل دو نفر است که در حوزه تخصصی الکترونیک متخصص هستند و در پی آنند تا هدف اصلی شرکت که همان کارآفرینی و محرومیت زدایی است را محقق سازند. اقدامات زیادی تاکنون انجام شده و پروژه هایی را نیز هم اکنون در دست اقدام داریم. طرحی که با آن در مرکز رشد و خلاقیت بسیج مستقر هستیم، پلت فرم یا برد جایگزین کلید کولر آبی است. اختراعات دیگری هم داریم که با کمک سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان در مراحل مختلف طراحی، ساخت، ثبت اختراع و تجاری سازی هستند. همچنین در حوزه مدیریت و مصرف انرژی فعالیت هایی را آغاز کرده ایم که به محرومیت زدایی و اشتغال کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرکت آتنا الکترونیک در حال حاضر دارای 7 پروانه ثبت اختراع است و گواهینامه های بسیاری از سازمان های متعدد همچون سازمان فنی و حرفه ای دریافت نموده است، گفت: این 7 اختراع با نام های کمربند علائم حیاتی، درب مولد توان، سیستم هوشمند خودرو، برد جایگزین کلید کولر آبی، ترمز دستی هوشمند، بهینه ساز سیستم آب گرم منزل به ثبت رسیده اند و دو عدد از آنها کارشان به اتمام رسیده است و ساخت شده اند و در مرحله تجاری سازی هستند.

مدیر شرکت آتنا الکترونیک تصریح کرد: هدف ما کسب ثروت از ایده، کارآفرینی، جذب افراد مستعد و نخبه است تا با کمک آنها بتوانیم گره ای از مشکلات بومی سازی اختراعات باز کنیم. در آینده قصد داریم شرکت را گسترش دهیم و حتی لباس فرم و روپوش های آزمایشگاهی را طراحی کرده ایم. افرادی را به منظور کمک در ساخت محصولات با حقوق مناسب استخدام خواهیم کرد.

وی در ادامه توضیح داد: در زمینه آموزش نیز گام برداشته ایم و کارگاه آموزشی برای دانش آموزان و یا مخترعین در صورت درخواست برگزار می کنیم. آموزش مجازی را نیز فعال کرده ایم. در واقع در فضای مجازی ما با کل ایران لینک شده ایم و کانالی را راه اندازی نموده ایم که در ابتدای کار بیش از 200 عضو فعال و بزرگ از شرکت های دانش بنیان در سطح کشور اخذ نموده است.  در این کانال محصولات شرکت معرفی می شوند و به محض اینکه محصولی تازه ساخته شد، فیلم آموزشی و مراحل ساخت آن بارگزاری می شود.

سیدآبادی با اشاره به اینکه چک لیستی از محصولات شرکت تهیه شده است که در آن حدود 40 محصول پایه در زمینه الکترونیک یا اختراعات معرفی شده اند، عنوان کرد: این 40 محصول، محصولاتی هستند که یا در بازار وجود دارند و ما آن را ارتقاء داده ایم و یا محصولات نوینی را که ایده اولیه آن از آن خودمان بوده است را ارائه کرده ایم. از این تعداد، 3 الی 4 محصول را توانسته ایم به فروش برسانیم. دامنه فروش محصولات ما هم داخل استان و هم خارج استان و کل کشور را در بر می گیرد که این نقطه عطفی برای شرکت ما محسوب می شود؛ زیرا نشان دهنده این است که محصولات شرکت ما از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی از چشم انداز آینده شرکت نیز سخن گفت و اضافه کرد: در نظر داریم تعداد 40 محصول را به 400 الی 500  محصول برسانیم و برای این منظور، نیاز به سرمایه گذاری و حمایت معنوی داریم. در این راستا شرکت را به سمت فروش، کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، انرژی یا فاز مثبتی  که در حوزه کارآفرینی می توان منتقل کرد، هدایت می کنیم. همچنین امید داریم که بتوان در آینده ای نه چندان دور، محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم و در زمینه کسب و کار و تجارت محصولات الکترونیک نیز قدم برداریم.

وی در ادامه در خصوص نحوه اطلاع رسانی به مخترعین و سایر نخبگان در مورد فعالیت های این شرکت افزود: تراکت های تبلیغاتی در سطح شهر پخش نموده ایم و در آن به اهم فعالیت های شرکت آتنا الکترونیک اشاره کرده ایم. در فضای مجازی گروه ها و کانال هایی را راه اندازی نموده و آموزش می دهیم. در حال راه اندازی وب سایت اختصاصی شرکت نیز هستیم که در مراحل انتهایی طراحی خود به سر می برد.

وی در انتها در خصوص در مورد روند تبدیل ایده به محصول در این شرکت گفت: ما در شرکت روند پروژه محوری را طی می کنیم بدین صورت که مخترع پس از مطرح نمودن ایده خود با مشاوران مالی و حقوقی و ثبت اختراع و متخصصان طراحی صنعتی ارتباط می گیرد و به صورت تیمی روند ساخت اختراع دنبال می شود. در خصوص فروش محصول وی نیز به صورت قانونی و حقوقی عمل می شود و مخترعان به شرکت های بزرگ معرفی می شوند تا روند فروش مراحل قانونی خود را طی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار