خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

تامین امنیت اسرائیل و تسلط بر خاورمیانه اهداف مشترک دو حزب سلطه

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه هر دو حزب سلطه دو هدف را در خاورمیانه دنبال می کنند گفت: یکی از اهداف تامین امنیت رژیم صیهونیستی به هر قیمتی و هدف دوم تسلط بر منطقه است اما دیدگاه هایشان با هم متفاوت است.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۱۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی مزگی نژاد در نشست علمی «بررسی زوایای پنهان تصمیم ترامپ در خصوص مسئله فلسطین و سناریوی پیش روی غرب و جهان اسلام» در دانشگاه بیرجند اظهارداشت:  فضای به وجود آمده ای که امروز در صحنه عمل در نظام بین المللی می بینید فضایی است که آمریکایی ها می خواهند با تنش آفرینی در جهان به مقاصد شوم خود برسند.

وی گفت: جنگ جهانی دوم در سال۱۹۴۶ پایان یافت و از طرفی هم نفوذ قدرت هایی مانند انگلیس و دیگران که در عرصه نبرد کمتر آسیب دیده بودند و نفوذ قوم یهود در ساختار برخی از کشورها نتیجه را در این دیدند که یهودیان را از آوارگی در سطح دنیا نجات دهند و در جایی جمع کنند.

مزگی نژاد با اشاره به اینکه آنان چگونه به سرزمین فلسطین برای استقرار یهودیان رسیدند بحث های زیادی دارد و شاید نتوان به همه آنان پرداخت عنوان کرد: آنچه مطرح است اینست که شخصیتی  در کتابی در رابطه با قوم یهود و در آن دولتی را شکل داد که اگر آن دولت شکل بگیرد می تواند یهودیان را از همه مناطق دریک جا جمع بکنند لذا در سال ۱۹۴۸ که جلسه اصلی شان شکل گرفت فضای آن دولت را در سرزمین فلسطین دیدند.

وی با این عنوان که شعار یهودیان  نیل تا فرات بود اظهار کرد: سرزمینی که از آن مسلمانان بود و به شرایطی حذف شده بود و کارکردهای مختلفی داشت لذا خود را در آن شریک می دانستند.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل گفت: سرزمین فلسطین به مسلمانان ربط داشت چون محل معراج پیامبر گرامی بوده است و هم مسیحیان خود را در آنجا به خاطر حضور حضرت مسیح و هم یهودیان به این دلیل که می گویند معبد سلیمان نبی در آن مکان بوده است خود را شریک دارند.

وی با این عنوان که رژیم صیهونیستی برای این که بتوانند نیل تا فرات را به دست آورند به ناچار به جنگهای نظامی روی آوردند خاطرنشان کرد: جنگهایی را هم انجام دادند ولی به نتیجه ای که مدنظرشان بود نرسیدند تا سال۱۹۶۷که جنگی را طراحی کردند که سنگین ترین جنگ آن زمان و معروف به جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل بود.

وی با بیان اینکه یک میلیون رزمنده عرب در مقابل رژیم صیهونیستی ایستادند گفت:  متاسفانه هم به دلیل خیانتی که در داخل مجموعه مسلمانان شد و هم به جهت پشتیبانی آمریکایی ها از رژیم صیهونیستی و  هم ضعف نظامی برخی از کشورها از جمله مصر طی شش روز یک میلیون رزمنده عرب شکست خوردند و اسرائیل پیروز شد.

وی با بیان اینکه بعد از آن نفوذ رژیم صیهونیستی در ساختار سیاسی ایالات متحد آمریکا به چشم می خورد اظهار کرد: در صحنه سیاسی آمریکا دو حزب دموکرات و جمهوری خواه قوی ترین احزاب دولت آمریکا هستند تلاش زیادی در به دست آوردن دولت می کنند.

هدف هر دو حزب سلطه بر جهان به زانو درآوردن مسلمانان است

وی با اشاره به اینکه هدف هر دو حزب سلطه بر جهان و به زانو درآوردن مسلمانان است تصریح کرد: دیدگاه دموکرات ها این است که به  دنبال میز مذاکره و گفتگو هستند ولی جمهوری خواهان به دنبال جنگ، نبرد، لشکرکشی و توپ و تانک هستند.

وی با اشاره به اینکه هر دو حزب دو هدف را در خاورمیانه دنبال می کنند اذعان کرد: یکی از اهداف تامین امنیت رژیم صیهونیستی به هر قیمتی و هدف دوم تسلط بر منطقه است اما دیدگاه هایشان با هم متفاوت است.

دیدارکشی در اطراف سرزمین های اشغالی در فلسطین

وی با بیان اینکه رژیمی یک روزی هدفش به دست آوردن نیل تا فرات بود بیان کرد: آنان حتی پرچمی هم در این زمینه طراحی کردند امروز آن دولت به جایی رسیدند که دارند در اطراف سرزمین های محدودی که در دستشان است دیوارهای بلندی می کشند که نفوذی در آن منطقه ای که در دستشان است ایجاد نشود.

یکی از اهداف آمریکایی ها تضعیف محور مقاومت در منطقه است

وی با بیان اینکه امروز یکی از اهداف آمریکایی ها تضعیف محور مقاومت در منطقه است اظهار کرد: دیدگاه آنان هم کلی است آنان معتقدند که محور مقاومت مانند یک افعی است که سرش در جنوب لبنان و کمرش در سوریه و عراق و دمش در ایران است و معتقدند که سرشان را نمی توانند بزنند لذا به دنبال زدن کمر آن بودند و جریانی مثل داعش را برای این کار ایجاد کرد و امروز با شکست داعش به اهدافشان نرسیدند و این شکست هایی که خوردند هراسی را در آنان ایجاد کرده که این خود در آینده باعث شکستشان خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار