فعال سیاسی هرمزگان:

انسجام درجبهه مقاومت، نبرد علیه عربستان را شکل داده است

فعال سیاسی هرمزگان از فرسایشی شدن جنگ دریمن خبرداد وگفت: جنگ دریمن موجب انسجام در جبهه مقاومت شده است.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۶۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حمیدرضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگاران در بندرعباس از جنگ در یمن وقدرت گرفتن حوثی‌ها خبرداد.

وی افزود: تهدیدی که پس ازحربه اخیر عربستان به وجود آمد و منجربه مرگ علی عبداله‌صالح شد قدرت گرفتن روز افزون حوثی‌ها با پشتیبانی آحاد مردم و طوایف و قبیله‌های مختلف را در مقابل نیروهای اجیر شده ایجاد کرد چرا که آنان دریک جبهه و در مقابل تجاوزعربستان ایستاده‌اند.

فعال سیاسی هرمزگان گفت: وضعیت قدرت طلبی عربستان منجر به سیاست‌های قدرت طلبانه و ازدست دادن متحدانش درجنگ با یمن، ایجاد شکاف بین قبایل واحزاب طرفدارعربستان شده است. فرسایشی شدن جنگ پس از سه سال باعث خستگی طرفداران دولتمردان آل‌سعود ازجمله کشورهای عربی و غربی که خواستار پایان جنگ یمن هستند، شده است. کشورهایی چون سودان،  لیبی،  سومالی و کشورهای آمریکای شمالی کلمبیا،  پاناما و نیکاراگوئه.

زارعی اظهارکرد: شرکت‌های هم پیمان مانند بلک‌واتر آمریکا در جنگ یمن همراهی با عربستان را به خاطر پول پذیرفته‌اند و دیگر از ادامه نبرد بی‌حاصل بی روحیه شده‌اند.

وی با اشاره به آینده سیاسی یمن بعد ازمرگ عبداله‌صالح گفت: حوثی‌ها تاثیرگذارترین حزب بعد ازمرگ عبداله‌صالح درافکار عمومی یمن و دنیا می‌باشند. جنگ یمن سه سال پیش شروع شد و عربستان با تشکیل یک ائتلاف به یمن حمله کرد و با این هدف که شیعیان حوثی را ازپایتخت یمن اخراج کند و حکومت یمن را به منشورهای رئیس جمهورمستضعف یمن بازگرداند. عربستان براین باور بود که جنگ یمن بیشتر از یک هفته طول نخواهد کشید اما پس از گذشت سه سال از جنگ مشخص شد که اهداف عربستان ازاین جنگ به نتیجه نرسیده و گره‌های کوری در کانون جنگ پدید آمده است.

فعال سیاسی هرمزگان بیان کرد: علیرغم پشتیبانی آمریکا، کشورهای غربی و اسراییل ازجنگ یمن، شیعیان حوثی توانسته‌اند به خوبی در جبهه‌های مختلف جلوی تجاوزگری عربستان بایستند. در آخرین حربه‌های عربستان و هم پیمانانش برای شکست حوثی‌ها ،توصیه به خیانت توسط علی عبداله صالح رئیس جمهور سابق یمن با وعده‌ی برگرداندن مجدد به قدرت بود.

زارعی با اشاره به چرایی خیانت علی عبداله‌ افزود: درنقشه‌ای از پیش طراحی شده قرار بود نیروهای حزب کنگره‌ی ملی یمن به رهبری علی عبداله صالح، پادگان‌های نظامی صنعا، راهداران دولتی صنعا  و فرودگاه صنعا را ازدست حوثی‌ها خارج کنند تا نیروهای وابسته به عربستان بتوانند دراین فرودگاه مستقرشوند. بعد از پشتیبانی طوایف همسو با حزب کنگره‌ی ملی، شیعیان حوثی را از آنجا بیرون رانده و علی عبداله‌صالح را رئیس‌جمهور نمایند تا بتوانند جنگ سه ساله یمن را به سود خویش به پایان برسانند. اما مخالفت طوایف طرفدارعلی عبداله‌صالح با این کودتا منجر به شکست آن شد و طرفداران صالح از پادگان‌ها و ادارات دولتی بیرون رانده شدند و علی عبداله‌صالح که قصد فرار به عین و پس ازآن به عر بستان را داشت توسط مردم یمنی کشته و طرح کودتا خنثی شد.

وی تاکید کرد: ازاین به بعد عربستان دیگر جای پایی در یمن نخواهد داشت  وائتلاف شکل گرفته بین حوثی‌ها و حزب کنگره‌ی ملی یمن کاملا در اختیار شیعیان و طرفداران آنها خواهد بود و احتمال اینکه با کشته شدن عبداله‌صالح جنگ یمن رو به پایان برود بیشتر از پیش متصور است. امیدواریم شاهد دولتی کاملا مردمی وبرخاسته از اراده‌ی آحاد مردم در یمن باشیم.

این فعال سیاسی گفت: مقر حوثی‌ها استان سعده است. پدر این حزب به نام عبدالملک حوثی رهبر جنبش انصارالله، توسط عبداله صالح درآغاز بهارعربی کشته شد، پس از بهارعربی این حوثی‌ها بودند که صالح را تحت فشارها مجبور به استعفا از رئیس جمهوری کردند. علی عبداله‌صالح استعفا و پس از آن دولت آشتی ملی به ریاست منصور هادی شکل گرفت اما دولت آشتی ملی نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند. پس ازآن با انتصابات سراسری و تظاهرات مردم یمن ، منصور هادی استعفا و به عربستان گریخت. جنبش انصار الله یمن پس از تشکیل دولت، زمام امور را دریمن به دست گرفت.

وی در پایان با اشاره به وضعیت جبهه مقاومت انصار الله درمقابل عربستان و هم‌پیمانانش گفت: اتحاد و هماهنگی بیشتری بین گروه‌های موجود ومخالف با سیاست‌های عربستان دریمن شکل گرفته و انسجام مضاعفی در جبهه نبرد علیه نیروهای اجیر شده توسط عربستان ایجاد شده است.

ارسال نظرات