خبرهای داغ:
علی.س بازنشسته فرهنگی می گوید: دولتمردان به فکر جنگ ثروت اندوزی و زندگی آنچنانی هستند. پس عدالت در کجای این جامعه اسلامی اجرا می شود؟با این وضع٬ صله ارحام جایگاهی دارد؟
کد خبر: ۸۹۶۴۰۵۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

خبرگزاری بسیج قزوین: امروز سه شنبه ۲8 آذرماه سال ۱۳۹۶ و به عبارتی دو روز مانده تا شب دوست داشتنی و دلنواز یلدا.
خیابان ها مملو از مردمی است که در تکاپوی تهیه مایحتاج شب یلدا هستند.
بی مناسبت نبود تا سری بزنیم به نمایشگاه یلدا که به مناسبت شب یلدا و به همت مدیر و مسوولان پرتلاش شرکت نماشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار شده است.
از همان ورودی سالن٬ جمعیت موج می زند و غرفه های چشم نواز خوراکی های خوشمزه یلدایی هر بیننده ای را به سوی خود می کشاند.
در همین خصوص گفتگویی ترتیب داده ایم با مدیر نمایشگاه و بعضی از غرفه داران و بازدیدکنندگان نمایشگاه که از نظر می گذرد.
هادی طاهرخانی مدیر شرکت نمایشگاه های بین المللی در مورد هدف برپایی این نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه موادغذایی و یلدا با حضور غرفه دارنی از شهرهای تهران٬ کرمانشاه٬ گیلان٬ زنجان٬ فارس و قزوین برپا گشته و هدف از برگزاری این نمایشگاه٬ کنترل بازار و دسترسی آسان شهروندان به ملزومات شب یلدا می باشد.
وی گفت: همچنین معرفی آخرین توانمندی های تولیدکنندگان٬ ارتباط مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده، ایجاد فضاهای رقابتی به منظور افزایش تنوع انتخاب و دسترسی بهتر به کالاهای مورد نیاز‌ از جمله دیگر اهداف برپايی نمایشگاه شب یلدا می باشد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین افزود: با وجود غرفه‌های زیاد در نمایشگاه حاضر٬ هنوز تا نقطه ایده آل و رسیدن به‌ هدف مطلوب فاصله داریم و تمام تلاش ما ایجاد فضایی است که شهروندان رضایت کامل از خرید سبد کالا از محیط نمایشگاهی داشته باشند.
در ادامه و در حاشیه بازدید از نمایشگاه٬ یکی از بازدید کنندگان عنوان کرد: نمایشگاه شب یلدا فضایی مناسب را برای دسترسی ما بازدید کنندگان ایجاد کرده و از این حیث از مدیریت نمایشگاه تشکر می کنیم.
وی گفت: اما در کنار این فضای خرید٬ چیزی که بیش از همه نمایان است افزایش قیمت ها می باشد که در محیط نمایشگاهی نیز کاملا مشهود است و این موضوعی است که مسوولان اقتصادی باید برای کنترل قیمت های بازار در بیرون از فضای نمایشگاه تدبیری می اندیشیدند.
علی.س فرهنگی بازنشسته می گوید: در این شهر پر درآمد٬ زندگی برای اقشار کم درآمد سخت شده و گرانی اجناس بیداد می کند. چرا مسوولان نظارت دقیق بر افزایش قیمت ها و کنترل بازار در مناسبت‌های این چنینی ندارند در حالی که دولتمردان به فکر
جنگ ثروت اندوزی و زندگی آنچنانی هستند. پس عدالت در کجای این جامعه اسلامی اجرا می شود؟ با این وضع٬ صله ارحام جایگاهی دارد؟
وی ادامه داد: وجود نمایشگاه هایی از این دست که نسبتا قیمت ها کنترل می شود٬ تا بتوان با آرامش خاطر بیشتری در این فضاها خرید کرد بسیار ضروری و لازم است.
در ادامه یکی از غرفه داران محصولات خشکبار در پاسخ به این سوال که چرا قیمت اجناس با توجه به فرارسیدن شب یلدا با این سرعت افزایش یافته می گوید: این امر مختص استان و شهر ما نیست بلکه در همه جای کشور همین طور است و حتی اگر ما نخواهیم قیمت ها را افزایش دهیم عمده فروش ها و صاحبان بازار عامل محرکی برای این گرانی بازار هستند.
وی با اشاره به فضای نمایشگاه گفت: فضای نمایشگاه برای برگزاری نمایشگاه هایی از این دست کوچک است و به دلیل همین کوچکی بعضی غرفه ها آنچنان که باید مورد بازدید قرار نمی گیرند.
این فروشنده محصولات خشکبار ادامه داد: از مسوولان نمایشگاه می خواهیم که فکری برای فضای نمایشگاه و پارکینگ اختصاصی نمایشگاه داشته باشند چرا که مشکلاتی را برای غرفه داران و بازدید کنندگان به وجود می آورد.
با توجه به برپایی نمایشگاه شب یلدا به نظر می رسد که افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی ویژه شب یلدا٬ موضوعی است که هر ساله تکرار می شود و دستی که کنترل کننده این تغییر قیمت ها در بازار باشد وجود ندارد.
افزایش قیمت ها در تمام مراسمات آیینی ما٬ موضوعی است که همیشه تکرار می شود و گوش شنوایی برای رفع این مشکل وجود ندارد.
با این افزایش بی دلیل قیمت ها باید فکری به حال اقشار کم درآمد و بی بضاعت شهر اندیشیده شود که توان مالی برای تامین مایحتاج این شب آیینی را ندارند و بی شک منتظر دستانی هستند که یاریگرشان باشد.
گفتنی است نمایشگاه شب یلدا از ۲۶ آذر لغایت یکم دی ماه سال جاری در حال برگزاری بوده و ساعات بازدید از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین می باشد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها