یک مخترع بسیجی در گفتگو با«بسیج» مطرح کرد
یاری بیان داشت: با اختراع دستگاه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی نیازی به حضور پلیس در سطح معابر و شهر و دوربین های ثبت تخلف در سطح شهر نیست.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۲۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

ابوالفضل یاری مخترع و نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای کاهش مصرف اظهار داشت: یکی از اختراعات بنده در راستای کاهش مصرف، اختراع دستگاه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی است.

وی افزود: با اختراع دستگاه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی نیازی به حضور پلیس در سطح معابر و شهر و دوربین های ثبت تخلف در سطح شهر نیست.

این مخترع بسیجی خاطرنشان کرد: این دستگاه به شکل یک نرم افزار و سخت افزار که ما برای آن تعریف کردیم روی سیستم ماشین نصب می شود. دستگاه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی نقشه ترافیکی شهر را نیز دارد و به عنوان مثال اگر در اتوبان همت خودرو باید با سرعت 80 کیلومتر حرکت کند و راننده بیشتر از آن سرعت حرکت کند در بازه زمانی کوتاه به راننده هشدار می دهد. اگر راننده رعایت نکند و سرعت خود را کاهش ندهد این تخلف با ذکر مختصات جغرافیایی برای راننده ثبت خواهد شد.

یاری ادامه داد: همچنین نداشتن گواهینامه، نبستن کمربند ایمنی، ورود به محدوده زوج و فرد، پارک ممنوع و حتی اگر مصرف گاز خروجی از خودرو بیش از حد نرمال باشد شناسایی و بازه زمانی را برای این راننده تعریف می کند که نسبت به رفع مشکل اقدام کند در غیر این صورت تخلف را ثبت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: از جمله حرکات اصلاحیه ای که این سیستم انجام می دهد این است که زمانی که خودرو از مسیر اصلی به فرعی گردش می کند به دلیل نبود دید کافی به محض چرخش فرمان سرعت به 20 کیلومتر تقلیل پیدا می کند.

نخبه بسیجی یادآور شد: با این اختراع سرعت خودرو در مقابل مدارس، چهارراه ها، عابرین پیاده و بیمارستان ها خود به خود کاهش می یابد و در صورت وقوع تصادف پیامی به مرکز فوریت های پزشکی و پلیس 110 با ذکر نام ارسال می شود.

یاری با بیان اینکه این طرح در مسابقات جهانی مدال نقره به دست آورد ابراز داشت: متاسفانه این طرح به دلیل عدم حمایت مسئولان تجاری سازی نشد. مسئولان با این توجیه که فرهنگ رانندگی یا معابر ایران قابلیت چنین طرحی را ندارد از این اختراع استقبال نکردند. درصورتیکه این طرح در روزنامه دویچه وله آلمان چاپ شد و شرکت دایلمر مرسدس این طرح را بسیار موثر دانستند.

ارسال نظرات