دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:فرهنگ بسیجی امروز دستاورد دانشگاه هشت سال دفاع مقدس است و نباید افراد تاثیرگذار آن به فراموشی سپرده شوند .
کد خبر: ۸۹۶۴۰۰۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دریابان علی شمخانی در دومین گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، افزود: باید سوال کرد، چرا پیشکسوتان را تشکیل دادیم و انتظاراتی که از پیشکسوتان وجود دارد، چه چیز‌هایی است.

شمخانی بیان داشت: هیچکس در ایران وجود ندارد، که بگوید من می‌خواستم به جمع رزمندگان بپیوندم، اما به دلیل دین، مذهب، قومیت و رنگ پوستم، ثروت و نداری و نوع تفکر سیاسی به من اجازه ندادند که حضور پیدا کنم.

وی خاطرنشان کرد: جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت یک تجمع مردمی است و توسط افرادی شکل می‌گیرند که اسمشان در کتاب غزوه امام خمینی ثبت شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اینجا برای کسب ثروت تلاش می‌شود و آنجا برای کسب فضیلت ایثار و از خودگذشتگی تلاش می‌شد و این دلیل توفیق رزمندگان اسلام در ناکام‌سازی دشمن بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: هیچ فیلتری وجود نداشت که از حضور رزمنده و ارتقای رزمنده به فرمانده جلوگیری کند.


وی اظهار داشت: زمانی که حمایت همه جانبه از دشمنان حتی در حد سلاح شیمیایی صورت می‌گرفت روحیه مقاومت و مقابله به این صورت بود.

شمخانی همچنین گفت: هیچ قشری هشت سال کنار هم نبوده که از کنار هم بودنش ترکیبی بسازد.

وی اضافه کرد: ما نباید اجازه دهیم پیشکسوتی سقوط کند یعنی اینکه اگر یک پیشکسوت کرد مسلمانی به دلیل مشکلات اقتصادی و مسائل سیاسی دچار آسیب شود اولین مسوول آن ما هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی امروز دستاورد کارخانه هشت سال دفاع مقدس است و نباید افراد تاثیرگذار آن به فراموشی سپرده شوند.


شمخانی گفت: نباید اجازه دهیم اگر پیشکسوتی سقوط کرد کسی با زبان ما علیه آن سخنی بگوید ما باید دوباره دستش را بگیریم.

وی با بیان اینکه سرمایه حضور هشت ساله در کنار هم و با کارنامه فرهنگ بسیجی و شکست دادن دشمن سرمایه کمی نیست، گفت: این سرمایه به راحتی قابل تکرار نیست از این رو سال‌ها دنبال راه اندازی این پیشکسوتان بودم و تا کنون در تهران ۲۷ جلسه برگزار کرده ایم.

وی تصریح کرد: همواره تاکید کرده ام که فیلتری در این زمینه وجود نداشته باشد از این گردهمایی هاوتجمعات ثواب خواهیم برد.

شمخانی با بیان اینکه دشمنی دشمن پایان ناپذیر است، عنوان کرد: این مهم در آیات قرآن نیز آمده و بر آن تاکید شده است که باید در کنار هم برای مقابله با دشمنان جمع شویم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: مزدوری دشمنان هم تمامی ندارد و این را در رفتار‌های منافقین از آغاز انقلاب تاکنون می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

وی گفت: فرقی بین دشمنان نیست، چون آن‌ها هر روز به شیوه‌ای برای مقابله با ما به میدان می‌آیند وبه دنبال استحاله و تغییر رفتار و یاسقوط ما هستند.

وی پشتوانه مردمی را مهم‌ترین اصل در تحقق اهداف نظام دانست و گفت: بدون حمایت کرد‌ها قادر نبودیم بر تجزیه‌طلبان غلبه کرده و آن‌ها را شکست دهیم.

وی تصریح کرد: منافقین بانی ترور ۱۷ هزار شهیدهستند. آن‌ها معتقد بودند به شهادت رساندن بزرگان و سران نظام، انقلاب را به زمین می‌زند و به همین دلیل اقدامات تروریستی خود را در این حوزه اجرا کردند.


در پابان شمخانی بااشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله مشکل بیکاری گفت: اشتغال مناسب الزاماً استخدام نیست مابا یدبا همان نگاه ملی که در دفاع مقدس داشتیم مشکلات اقتصادی راحل کنیم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات