اجرای طرح توانمند سازی در مدارس استان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورشاجرای طرح توانمند سازی در مدارس استان/عکسندارد استان گفت:۱۴ هزار نفر از دانش آموزان،کارکنان و اولیاء دانش آموزان در ۹۹۱ آموزشگاه استان در ۴ طرح مراقبت مدارس عاری از خطر، مهارت‌های مراقبت از خود و مهارت‌های مقابله‌ای شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۸۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶
سیدحسن موسوی در نشست کارشناسان مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌ها و مناطق استان افزود:برای حمایت از دانش آموزان آسیب دیده ۱۶ طرح در قالب ملاحظات حمایتی، روانی-اجتماعی در حال اجرا است.
وی ادامه داد: با هدف آگاهی از خطرات مصرف مواد مخدر نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد در ۴۹۹ آموزشگاه متوسطه اول و دوم استان نیز تا پایان سال تحصیلی برپا می‌شود.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان هم گفت:برای توانمند سازی والدین وکارکنان بیش از ۱۱۲ هزار نفر ساعت در قالب کارگاه‌ها آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری و روش‌های پیشگیری از اعتیاد برای والدین و ارتباط مؤثر با دانش آموزان، شناخت عوامل محافظ خطر وپیشگیری اولیه از اعتیاد برای کارکنان در حال اجرا است.
ابراهیم رستار افزود:جشنواره نوجوان سالم با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر برای دانش آموزان در ۳ دوره وسومین دوره فرهنگیان با هدف پیشگیری از گرایش به آسیب‌های اجتماعیِ خشونت وسوء مصرف مواد مخدر در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه استان در حال اجرا است.
وی ادامه داد:فرهنگیان می‌توانند آثار خود را در ۵ رشته ودانش آموزان در ۱۳ رشته پژوهشی، فرهنگی وهنری تا پایان اسفندماه به مدارس یا ادارات آموزش وپرورش مناطق خود تحویل دهند.
رستار گفت:در سال تحصیلی گذشته کهگیلویه وبویراحمد در جشنواره نوجوان سالم رتبه اول کشوری را کسب کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار