خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد

اجتهادپروری و وحدت حوزه و دانشگاه نیاز اصلی جامعه

استاد حوزه و دانشگاه گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه یعنی اینکه ما امروز باید تولید علم کنیم و ما بدانیم که امروزه اجتهادپروری و وحدت بین حوزه و دانشگاه نیاز اصلی جامعه است.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۵۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

اجتهادپروری و وحدت حوزه و دانشگاه نیاز اصلی جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد در مراسم روز وحدت بین حوزه و دانشگاه که با حضور دانشجویان و روحانیون برگزار شد، با بیان اینکه علم دانشگاه‌ها و علم حوزه‌ها هر دو علم دینی است، بیان داشت: امروز در همه عرصه ها باید حوزه‌های علمیه مبانی ارائه بدهند و دانشگاه‌های ما بر اساس این مبانی مدل و الگو در جامعه ارائه بدهند.

وی تصریح کرد: کشوری که رهبرش به کسی باج نمی‌دهد، جمهوری اسلامی ایران می‌شود و امروز این کشور به قدرت منطقه تبدیل شده است و ابرقدرت های جهان از آن واهمه دارند چراکه این رهبری از دل حوزه علمیه تربیت شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به قدرت منطقه تبدیل شده و اکنون مرحله اثبات جمهوری اسلامی ایران در جهان است که اینجا نقش و جایگاه مهم حوزه و دانشگاه مشخص می‌شود.

وی ابراز داشت: امروز ایران اسلامی به خاطر تمدنی که پشت سر دارد، می‌تواند دنیا را اداره کند.

نصیری‌فرد عنوان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه یعنی اینکه ما امروز باید تولید علم کنیم و ما بدانیم که امروزه اجتهادپروری و وحدت بین حوزه و دانشگاه نیاز اصلی جامعه است.

وی بیان داشت: وحدت بین حوزه و دانشگاه این است که در هر شهری دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلبه‌های حوزه‌های علمیه به بررسی مشکلات فرهنگی و اقتصادی بپردازند و در همه‌ این زمینه‌ها راهکار ارائه دهند و این همان «آتش به اختیار» بودن است که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند که البته تحصیل علم باید در کنار تذهیب و تقوا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار