حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

دانشگاه بر مبنای اومانیسم نتیجه مطلوب را حاصل نمی‌آورد

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: اگر دانشگاه از حقوق اساسی بر مبنای اومانیسم شروع شود دیگر نتیجه مطلوب را حاصل نمی‌آورد.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۴۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در دومین همایش ملی علمی و پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با بررسی آیات شریفه قران و مجموعه خدمات ائمه معصوم (ع) متوجه می‌شویم که خداوند طرح جامعی را برای تکامل بشر تدوین کرده است.

وی افزود: این طرح جامع ذات باری تعالی برای تکامل انسان به دو صورت عمودی و افقی است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این طرح در مرحله اول شامل دو بخش تکوینی و تشریعی است.

وی عنوان داشت: انسان در قالب تشریع به تکامل می‌رسد. خدا نرم افزاری برای انسان و عالم آفریده که ربوبیت تکوینی گفته می‌شود و نرم افزار دیگر ربوبیت تشریعی است.

سعیدی ادامه داد: جهت عمودی این طرح لایه‌های زندگی بشر را پوشش می‌دهد.

وی به ۶ لایه این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح در ۶ لایه جهان بینی، مبانی و اصول، نظام مدیریت و قانون‌گذاری، قواعد کلی حاکم بر اراده انسان، قواعد زندگی در شهر و محیط خانه و خانواده ترسیم شده است.

وی بیان داشت: در طرح جامع قواعد کلی در حق و باطل، بدی‌ها و خوبی‌ها تدوین شده است که در این رابطه ۳۰ تفاوت میان جوامع اسلامی و اروپایی شناسایی شده است که می‌توانی می‌توان به قواعدی، چون حلال‌ها و حرام‌ها، پاک‌ها و ناپاک‌ها، هنجار‌ها و ناهنجار‌ها و ... اشاره کرد.

سعیدی ابراز داشت: خداوند که این قواعد را برای اداره انسان پیش‌بینی کرده است عقل آدمی فقط می‌تواند بخشی از آن را درک کند و بخش دیگر آن را باید از وحی دریافت کند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: بین عمل انسان و آخرت رابطه‌ای عینی است و پیوستگی‌های زیادی هم در حوزه‌های مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد.

وی استاد، محتوا، محیط و مدیریت را چهار محصول دانشگاه برشمرد و گفت: اگر این چهار مورد در راستا ذات باری تعالی قرار گیرد نتایج مطلوب حاصل خواهد شد.

سعیدی تصریح کرد: اگر سیستم دانشگاه بر مبنای اومانیسم باشد، اگر استاد دانشگاه سکولار باشد، اگر محیط دانشگاه آلوده باشد هیچ وقت دانشگاه به هدف نهایی خود نخواهد رسید.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: اگر یک بررسی درست و کاملی نسبت به جوامع داشته باشیم با نارسایی‌هایی مواجه می‌شویم، که علت این نارسایی در اجرای نادرست طرح‌ها و برنامه‌های ترسیمی است و اصل طرح‌ها دارای اشکال نبوده است، اما برخی متاسفانه این نارسایی را به اصل نظام، انقلاب و ولایت پیوند می‌دهند.

وی افزود: اگر امروز ما در زمینه نماز، دین، تقوا، فرهنگ و اخلاق با نارسایی‌هایی مواجه هستیم باید ریشه آن را بدست آوریم.

وی گفت: امروز یک سبک زندگی تلفیقی در جامعه رواج یافته که هرگز مورد تاکید مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان نبوده و نیست.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: نظام آموزش و پرورش اگر می‌خواهد در راستای مسیر پروردگار گام بردارد باید سازوکار خود را تغییر دهد.

سعیدی تاکید کرد: مدرسه هم باید به جمع وحدت میان حوزه و دانشگاه بپیوندد.

وی به نارسایی در سیستم آموزشی و نظام برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: اردو‌های مختلط، برگزاری کلاس رقص، پوشش و سبک زندگی نامناسب و ساخت و کار مهندسی و آموزشی غربی و سکولاری از جمله مشکلات این حوزه بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار