20 نوآوری برق تبریز در نمایشگاه صنعت آب و برق

20 نوآوری شرکت توزیع نیروی برق تبریز در نمایشگاه دستاورد‌های حوزه صنعت آب و برق ارائه شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۱۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این نمایشگاه پنج طرح فناورانه شامل دستگاه بارگیری هوشمند، ماشین شار محور AFPM ، اینورتر سه سطحه T-type ، دستگاه تشخیص فاز و دستگاه تشخیص ولتاژ به صورت عملی به بازدیدکنندگان ارائه شد.

همچنین برق تبریز دستاوردهای حاصل از 12 طرح تحقیقاتی خاتمه یافته و هفت پروژه تحقیقاتی جاری این شرکت را به بازدیدکنندگان ارائه نمود.

یکی از جدید ترین نوآوری های ارائه شده در این نمایشگاه دستگاه تشخیص حضور میدان های الکتریکی فشار ضعیف و فشار متوسط در محیط اطراف بود که توسط دکتر میثم صادقی از همکاران برق تبریز ارائه شد.

همچنین ماشین مغناطیس دائم فلوی محوری بدون هسته برای کاربردهای خودروهای برقی هیبریدی و توربین های بادی نیز توسط رحیم عجبی فرشباف از کارشناسان این شرکت ارائه گردید.

جشنواره پژوهش و فناوری طی روز‌های ۲۶ و ۲۷ آذر ماه با مشارکت وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه و وابسته در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

این جشنواره با هدف تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر، پروژه‌های پژوهشی برتر و تجلیل از موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی برتر برگزار شد.

بررسی چالش‌های پیش‌رو در حوزه صنعت آب و برق، نهادینه سازی و ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری، جهت دهی به پژوهش‌های کاربردی، ایجاد نوآوری در حل مسائل و رفع نیاز‌های حوزه صنعت آب و برق، تبادل اطلاعات و تجارب به دست آمده میان پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه انرژی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

تقدیر از فناوران و پژوهشگران و طرح‌های فناورانه برتر از مهمترین بخش‌های این جشنواره است.

همچنین همزمان با برگزاری جشنواره، نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری حوزه صنعت آب و برق نیز برپا و آخرین دستاورد‌های حوزه صنعت آب و برق جهت بهره‌مندی علاقمندان ارائه شد.

در این نمایشگاه 68 شرکت و مرکز پژوهشی وابسته به وزارت نیرو اعم از شرکت های برق منطقه ای، توزیع برق، آب و فاضلاب، شرکت های مادر تخصصی وزارت نیرو، پژوهشگاه  نیرو و پژوهشگاه آب و... شرکت داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار