در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه در مهریز مطرح شد:

آنچه امروز در وحدت بین حوزه و دانشگاه حائز اهمیت است اخلاق عملی است

به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه مراسمی در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان مهریزبا حضورجمعی از روحانیون و دانشگاهیان شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۸۷۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، حجت الاسلام زارع مسئول علمیه شهرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر مفتح بیان داشت:قبل ازرحلت رسول مکرم اسلام (ص) زمزمه جدایی دین از سیاست شنیده می‌شد و بعد از آن هم جدایی دین از علم مطرح شد.
وی ادامه داد: مطرح شدن جدایی دین از سیاست موجب شد علمای دین دارای اخلاق سکولاری شوند و این به ضرر اسلام بود و در این زمان این شبهه مطرح می‌شد که دین یک عبادت فردی است.
حجت الاسلام زارع اظهار داشت: در زمانی که برخی دانشمندان نظریه جدایی دین از سیاست را مطرح می‌نمودند انقلابی به رهبری حضرت امام راحل (ره) بوجود آمد که یک علمی را مطرح نمود که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی از اساتید حوزه و دانشگاه بیان داشت: پیامبر بزرگوار اسلام جهت هدایت مردم آن زمان هیچ موقع از جهل مردم سوء استفاده نکرد.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: یک زمانی اعجاز قرآن با فصاحت و بلاغت آن ثابت می‌شد، اما امروز اعجاز قرآن با مسائل علمی آن ثابت می‌شود
طباطبایی افزود: اولین شخصی که کرسی‌های آزاد اندیشی را رونق داد امام صادق (ع) بودند.
وی اظهار داشت: آنچه امروز در وحدت بین حوزه و دانشگاه حائز اهمیت است اخلاق عملی است که باید رفتار و گفتار با هم یکی شود و کتاب معراج السعاده می‌تواند در این زمینه هم برای طلاب و هم دانشجویان منبع خوبی باشد.
در انتهای این مراسم مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مهریز ضمن تشکر از حاضرین در این مراسم برگزاری جلسات هم اندیشی بین حوزه و دانشگاه بصورت فصلی را پیشنهاد نمود.
ارسال نظرات