به مناسبت سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهراء (س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۸۶۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این همایش که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید جواد سلیمانی امام جمعه محترم شهرستان و مسئولان و رؤسای دانشگاه های شهرستان بافق و طلاب و دانشجویان برگزار شد امام جمعه شهرستان بعد از خیر مقدم خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق و خانم دکتر لیلا ابراهیمی رئیس دانشگاه پیام نور بافق ضمن بیان سخنانی به تجلیل از مقام شامخ شهید وحدت حوزه و دانشگاه، آیت الله دکتر مفتح پرداخت.
«حجت الاسلام سلیمانی» گفت: اگر تاریخچه حوزه و دانشگاه را بررسی کنیم حوزه از قدمت بیشتری برخوردار است چون حوزه از زمان حضرت علی علیه السلام شروع شد و در دوران امام باقر و امام صادق علیهماالسلام به اوج شکوفایی خود رسید.
وی گفت: در زمان امام صادق علیه السلام حدود 4000 شاگرد از محضر ایشان استفاده کردند و رشته های مورد تدریس محدود به دروس حوزوی نشد بلکه حتی شاگردانی در زمینه تمام علوم مثل علم شمی تربیت کردند حتی شاگردان امام در اقصی نقاط سرزمین های اسلامی مثل ایران و مصر نیز شاگردانی پرورش دادند.
مسئول مدرسه علمیه خواهران بافق تأکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز هم حوزه و هم دانشگاه خیلی خوب کار کرده اند و توانسته اند نخبه هایی را در هر زمینه تحویل جامعه اسلامی بدهند. به عنوان مثال می توان به پیشرفت های بسیار زیاد در زمینه سلول های بنیادی اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: نقش حوزه های علمیه و کارکرد آن در جامعه کنونی با عصر گذشته ما متفاوت است و علت رفتن شهید دکتر مفتح به دانشگاه نیز ایجاد وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان بوده است و ایشان اولین پایه گذار وحدت بین حوزه و دانشگاه هستند و مدرک دکترای خود را از دانشگاه اخذ کردند.
آقای سلیمانی افزود: البته ارتباط بین حوزه و دانشگاه قبل از پیروزی انقلاب وجود داشته ولی بصورت نامحسوس بوده است.
وی در پایان گفت: ما افتخار می کنیم که در شهرستان بافق 3 دانشگاه مشغول به خدمت هستند و هم حوزه و هم دانشگاه ها خیلی خوب کار می کنند.
گفتنی است اجرای سرود همخوانی، قرائت دلنوشته و تقدیر از برندگان جشنواره علامه حلی، نخبه استعداد برتر کشوری و برترین های عرصه آموزش، فرهنگی و پژوهش حوزه از دیگر برنامه های این همایش بود.
ارسال نظرات