کاظم شمس گفت: با همین نگاه و پشتوانه جنسی به زن این کارها صورت می گیرد این اقدامات ضد فرهنگی است و بی بند و باری را ترویج می دهد.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۹۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

کاظم شمس مدیر موسسه خرد وحیانی  در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: طبیعی است که استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات علاوه بر  اینکه از نظر شرعی و عرفی مشکل دارد اولین اثرش این است که اهانت به شخصیت زن محسوب می شود.

مدیر موسسه خرد وحیانی  تصریح کرد: مردم در دوره جاهلیت برای زنان ارزش قائل نبوده  دختران را زنده به گور می کردند و زن را در جایگاه دوم بعد از مرد می دانستند رفتار نامناسبی داشتند که همه ما از آن اطلاع داریم و در چنین شرایطی بود که پیامبر به زنان حرمت و جایگاه داد.

شمس گفت: پیامبر اکرم (ص) تاکیدات و سفارشات زیاد و متعددی داشتند که باید برای زنان احترام قائل بود در حال حاضر نیز غرب به زنان به عنوان نیروی ابزاری دارای جاذبه های جنسی نگاه می کند و به عنوان کالای تجاری به زن نگاه می کنند و این متاسفانه چند سالی است به کشور ما هم سرایت کرده است.

مدیر موسسه خرد وحیانی  اظهار داشت: با همین نگاه و پشتوانه جنسی به زن این کارها صورت می گیرد کسانی که قبول می کنند از آنها برای تبلیغ و فروش بیشتر استفاده کنند در واقع اهانت به شخصیت خود را پذیرفته اند. اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که خود زنان باید حرمت خود را نگه دارند و اجازه ندهند که از آنها سوء استفاده شود.

شمس بیان داشت: این اقدامات ضد فرهنگی است و بی بند و باری را ترویج می دهد امیدواریم با توجه به مسائل اقتصادی احیانا کسانی که به خاطر مشکلات مالی حاضر به این رفتار می شوند را کمک کنند تا از این کار صرف نظر کنند. اسلام حفظ عفت را می خواهد.

ارسال نظرات