خبرهای داغ:
امام جمعه اردستان گفت: علت نامگذاری در این روز را بدین شکل معرفی کردند که شهید مفتح درس خوانده حوزه و دانشگاه بوده و استاد حوزه و دانشگاه هم بودند، لذا ارتباط عمیقی را بین حوزه و دانشگاه برقرار کرده بود.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۶۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری به مناسبت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه در گفتگو با صبح اردستان اظهار کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه یکی از انتظارات به جای حضرت امام خمینی(ره) بود.
وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) با تمام کارشکنی ها که دشمنان ایجاد کرده بودند توانست اتحاد بین حوزه و دانشگاه را برقرار کرده و وحدت بین دانشجو و طلبه را استقرار بخشد.
امام جمعه اردستان گفت: ثمره وحدت حوزه و دانشگاه را در پیروزی انقلاب مشاهده کردیم به شکلی که دانشجوها در حوزه و طلبه ها در دانشگاه حضور پیدا می کردند و هر وقت این دو با یکدیگر تقابل نداشتند کشور توانسته ترقی کند.
حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه تبادل اطلاعات برای ادامه نهضت وجود داشت، تصریح کرد: با اعلام ورود امام در ششم بهمن و بسته شدن فرودگاهها دانشمندان و طلبه های حوزه بودند که در دانشگاه تهران تحصن کرده و وحدت را کلید زدند و انقلاب به پیروزی رسید.
وی تاکید کرد: وحدتی که آن زمان ایجاد شده بود هر لحظه ممکن بود شکننده باشد، اما حضرت امام خمینی (ره) زمانی که شهید مفتح به شهادت رسیدند روز شهادت او را که ۲۷ آذر ۵۸ بود روز وحدت حوزه و دانشگاه اعلام کرد و سپس این تاریخ در تاریخ انقلاب به ثبت رسید.
استاد حوزه و دانشگاه علت نامگذاری در این روز را بدین شکل معرفی کردند که شهید مفتح درس خوانده حوزه و دانشگاه بوده و استاد حوزه و دانشگاه هم بودند، لذا ارتباط عمیقی را بین حوزه و دانشگاه برقرار کرده بود.
امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم در سخنانشان تاکید کرده اند که اگر حوزه و دانشگاه بایکدیگر ارتباط داشته باشند کشور ساخته خواهد شد، لذا ارتباط بین حوزه و دانشگاه دخالت در کار یکدیگر نیست بلکه هر دو نیاز جامعه بوده و دشمنان در صدد جدا کردن این دو قشر از ابتدا بوده اند.
وی همچنین یادآوری کرد: با توجه گذشت ۳۸ سال از انقلاب دشمنان صف آرایی هایی را برای حوزه و دانشگاه داشته که حنایشان تا کنون رنگی نداشته وهوشیاری میان دو قشر که با خون شهیدان بدست آمده باید حفظ شده و از تفرقه هایی که دشمنان با نفوذ خود میان انقلابیون ایجاد می کنند محافظت کنیم.
حجت الاسلام دهشیری تصریح کرد: تلاش بر این باشد که اصول دین را بشناسیم و مواظب کارشکنی های دشمنان که با تفرقه افکنی وارد می شوند باشیم و هر وحدتی را باید برآمده از خون شهیدان دانست.
امام جمعه اردستان تاکید کرد: وحدت توانست انقلاب و جنگ را به پیروزی برساند و الان هم که بعد از جنگ به سر می بریم باید مواظب جنگ نرم باشیم و وحدت خود را دوچندان کنیم و تا می توانیم با وحدتمان دشمن را مایوس کنیم.
وی با توجه به ارتباط با قشر جوان و دانشجو گفت: دانشجویان روح لطیفی داشته و افرادی هستند که مورد طمع دشمن هخم واقع می شوند، لذا باید خواسته های آنها را هم گوش کرد و با تعامل آنها را جذب کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها