خبرهای داغ:
فتاحی، رئیس اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: اجازه برداشت شش هزار لیتر آب از ۲۴۴ حلقه چاه در شهرستان صادر شده است، اما در حال حاضر دو برابر این میزان برداشت می شود.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۴۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل ، حسین فتاحی در مورد امور زیربنایی کشاورزی اضافه کرد: در سال زراعی ۹۵- ۹۶ برای تغییر شیوه آبیاری از سنتی به جدید، نزدیک ۳۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی در شهرستان هزینه شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل پیاده شدن سامانه آبیاری تحت فشار در ۲۰ هکتار از اراضی شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: ۶۰ هکتار نیز به آبیاری زیر سطحی مجهز شده‌اند و مطالعات مربوط به سامانه‌های آبیاری نوین در ۲۲۰ هکتار صوت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه سازماندهی استخراخ آب آز چاه‌های شهرستان، برداشت حداکثر سه هزار ساعت آب از چاه های کشاورزی را مجاز شمرده، در حالی که به دلیل عدم نظارت، تا کنون بیش از هفت هزار ساعت برداشت شده است.

فتاحی توضیح داد: اجازه برداشت شش هزار لیتر آب از ۲۴۴ حلقه چاه در شهرستان صادر شده است، اما در حال حاضر دو برابر این میزان برداشت می شود.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از کشاورزی خانگی و بخش‌های گلخانه‌ای اضافه کرد: در یزدل، نوش آباد و سفیدشهر با توجه به کیفیت آب، ظرفیت خوبی برای گسترش کشاورزی گلخانه‌ای وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها