رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران: حاشیه‌سازی کالبد شهر را آشفته کرده و این فشار به حدی زیاد است که شهرهای ما از انسان محور به ماشین‌محور تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۱۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهران فرصت در دهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در دانشگاه مازندران اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص شهرسازی یکی از دغدغه‌های جدی است.


وی با اعلام اینکه اتفاق خوبی که امسال در مراسم روز شهرسازی رقم خورد، حضور شهروندان در کنار شهرسازان در این مراسم است، تصریح کرد: مردم ما شهر را می‌سازند، متخصصان، مدیران و مسئولان شهرسازی به مردم راهبرد ارائه می‌دهند.


رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اعلام اینکه توسعه ناپایدار در شهرهای بزرگ شکل گرفت، افزود: حاشیه‌نشینی در شهرها رواج پیدا کرده است.


وی اضافه کرد: حاشیه‌سازی کالبد شهر را آشفته کرده و این فشار به حدی زیاد است که شهرهای ما از انسان محور به ماشین‌محور تبدیل شده است.


فرصت خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که مشکلات در حوزه شهری ما زیاد است ولی باید چاره‌‌اندیشی کنیم و واقعا آیا چیزی که در حال حاضر می‌بینیم شایسته شهروندان ما است، آیا چیزی که می‌سازیم با استانداردها و اصول مطابقت می‌کند.


وی اضافه کرد: کنترل و نظارت بر ساخت و سازها شهری جایگاهش در شهرسازی‌های کجا قرار دارد.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اعلام اینکه سال گذشته 5 میلیون 700 هزار متر ساخت و ساز شده است، گفت: برای 3 میلیون و 700 هزار ساختمان پروانه صادر شده است و مابه‌التفاوت این ارقام تخلف ساختمانی انجام شده است.


وی اضافه کرد: 5 هزار و 600 عدد پروانه ساختمانی در استان صادر شده است که 5 هزار و 300 تخلف بعد از صدور پروانه اتفاق افتاد، با این آمار و ارقام‌ها جایگاه نظارت‌ها کجا است.


فرصت با اعلام اینکه کمیسیون ماده پنج، ماده 100 و ماده 99 واقعا جایگاه‌شان کجاست،افزود: این قوانین محلی برای قانونی کردن تخلفات است و جای برای عوض کردن طرح تفضیلی و جامع است.


وی ادامه داد: کمیسیون ماده 100 منبع کسب درآمد شهرداری است و ردیف بودجه‌ای شهرداری است و این ردیف بودجه‌ای محل کسب درآمد است و تا زمانی که این ردیف بودجه حذف نشود امکان جلوگیری از تخلف وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها