دادستان کل کشور در همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:
قاچاق کالا و ارز را نباید در جامعه کوچک بشماریم و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که این آسیب را به نقطه صفر برسانیم.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۰۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که صبح امروز در محل سالن فجر ستادفرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم که توفیق حاصل شد در خدمت بخشی از سربازان در سنگر نشسته مبارزه با یکی از مفاسدی که برای نظام و مردم آسیب زا است، حضور یافته و امیدواریم بتوانیم گامی را در جهت اصلاح و مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشیم.

وی ادامه داد: قطعا خدمت در این سنگر برای کشور دارای فواید فراوانی است و به شما عزیزان خداقوت می‌گویم و از خداوند می‌خواهیم توان شما را بیفزاید و ان‌شالله در این سنگر خدمات بیشتر و بهتری داشته باشید که آثار آن موجب رشد اقتصادی است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اقتصاد سالم در هر کشوری آنهم کشور ما که مواجه با دشمنی‌های سرسختانه استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اذنابش است اهمیت بسزایی دارد، مشکلات اقتصادی که در سر راه اقتصاد کشور به وجود می‌آورند با هدف آسیب رساندن جدی به نظام است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: آن‌ها دیدند جنگ نظامی و ساختن یک سری اجیرشدگان از جمله داعش در منطقه با وجود ۳ سال تلاش به ثمر ننشست و پوزه آن‌ها به خاک مذلت کشیده شد، به همین منظور بر اقتصاد متمرکز شدند، یکی از راه‌های ضربه زدن به اقتصاد کشور، بحث بیکار کردن و آسیب رساندن به پایه‌های اقتصاد مقاومتی است تا مانع رشد اقتصادی شوند.

وی افزود: آن‌ها در صدد ضربه زدن به اصول و پایه‌های رشد اقتصادی هستند و از جمله برنامه‌های آن‌ها ضربه زدن به اقتصاد کشور از طریق وارد کردن کالای قاچاق است. دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: بحث مشکلات اقتصادی امروز در کشور ما امر پنهان و ناشناخته‌ای نیست از همه مردم این مشکلات را حس می‌کنند کسانی که دست اندرکار مسایل اقتصادی هستند این موارد را مطرح می‌کنند.

وی بیان داشت: مبارزه با این امر ناگوار و آسیب مسلما راهکار دارد آنهم در نظام جمهوری اسلامی که مستظهر به عنایات الهی، رهنمود‌های داهیانه مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: قاچاق کالا و ارز را نباید در جامعه کوچک بشماریم باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که این آسیب را به نقطه صفر برسانیم چرا که نقش مهمی در اقتصاد، سلامت، اشتغال، داد و ستد و... دارد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمنان راه‌هایی را می‌گشایند و تلاش‌ها و برنامه‌هایی ایجاد می‌کنند و نباید غافل باشیم که عوامل شناخته شده و شناخته نشده یا نفوذی آن‌ها هم در داخل کشور این برنامه‌ها را تسهیل می‌کنند و عده‌ای هم ناخواسته و یا نادانسته که بستگی و ماموریتی هم از طرف دشمن ندارند ولیکن جاده صاف کن استراتژی دشمن هستند؛ یعنی با منفعت طلبی‌ها و سودجویی و افتادن به زیاده طلبی‌هایی که عده‌ای دارند ولو به صورت ناخواسته این زمینه و آمادگی را برای برنامه‌های دشمن و اجرایی شدن آن فراهم می‌کنند.

وی افزود: باید به بحث استراتژی جدی دشمن و غفلت عده‌ای در داخل توجه داشته باشیم؛ چرا که این دو، دست به دست یکدیگر می‌دهند و مشکلاتی که ما امروز در جامعه با آن مواجه هستیم را به وجود می‌آورد. باید در نظر داشت که بحث مشکلات اقتصادی یک امر ناشناخته نیست و از همه مقامات دست اندرکار و مردم عادی کوچه و بازار این فشار‌ها و نابسامانی‌ها را حس می‌کنند بعضی از مسئولین امر نیز به صراحت آن را به زبان جاری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: قطعا اگر ورود نیازمندی‌های مردم به صورت غیرقانونی باشد به اقتصاد، اشتغال، سلامت اقتصاد کشور، سلامت بازار و سلامت بخش اداری آسیب می‌رساند، بنابراین باید تمام توان و تلاش‌ها برای مبارزه با این امر صورت گیرد.

ارسال نظرات