مردی که امنیت بغداد را به هم ریخت

شهید عباس دوران بعد از بمباران پالایشگاه الدوره، با کوبیدن هواپیمای خود به هتل محل برگزارى اجلاس سران غیر متعهدها موجب شد این اجلاس به دلیل فقدان امنیت در بغداد برگزار نشود.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۰۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ عراقی‌ها  برای برگزاری کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در بغداد از شوق، بال در آورده بودند، یک جنگنده ایرانی در سحرگاه سی‌ام تیرماه 1361 بال‌های آهنین خود را بر فراز حریم هوایی بغداد می‌گشاید و پالایشگاه «الدوره» در ضلع جنوبی بغداد را نشانه می‌رود. تمام بمب‌ها روی هدف خالی می‌شود؛ اما هواپیما مورد اصابت موشک‌های ضد هوایی قرار می‌گیرد و از تعادل خارج می‌شود.

خلبان مصمم است از این پرواز باز نگردد تا بتواند حقوق ملت مظلوم ایران را از حلقوم زورگویان بعثی بیرون بکشد. صبح 31 تیرماه 1361 خلبان شهید "عباس دوران" که در تعداد پروازهای جنگى در نیروى هوایى رکورد دارد و عراق، براى سرش جایزه تعیین کرده است، پس از بمباران پالایشگاه بغداد، هواپیما را درحالی که که آتش گرفته است به هتل محل برگزارى اجلاس سران غیرمتعهدها مى‌کوبد و بدین ترتیب با شهادت خود موجب شد اجلاس سران غیرمتعهدها به دلیل فقدان امنیت در بغداد برگزار نشد.

پیکر پاک شهید "عباس دوران" بعد از سال‌ها دوری از وطن به همراه 569 تن دیگر از لاله‌های خونین دفاع مقدس در سال 1381 بر دوش ملت بزرگ ایران تشییع و در دارالرحمه شیراز خاک سپاری شد.

دیگر خلبان این هواپیما منصور کاظمیان نیز به دست نیروهاى عراقى به اسارت درآمد.

ارسال نظرات