افزایش تولید ماهی در استان

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان باافزایش تولید ماهی در استان اشاره به اینکه ظرفیت تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۲ سالانه ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن بود گفت: تاکنون ۳۲ مزرعه پرورش ماهی در استان بهره برداری و بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۹۶۳۵۰۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کورش یزدان پناه تعداد مزارع پرورش ماهی بهره برداری شده سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد را ۱۶ واحد با ظرفیت ۲ هزار تن برآورد کرد و افزود: هم اکنون ۲۲۱ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند که ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۷ مزرعه پرورش ماهی با پیشرفت کاری ۳۰ تا ۶۰ درصد در استان در حال ساخت است.
یزدان پناه گفت: در صورت بهره برداری از این طرح‌ها ضمن ایجاد ۳۹۰ فرصت شغلی ۲ هزار و ۷۲۵ تن به میزان تولید سالیانه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده خواهد شد.
وی میزان سرانه مصرف ماهی در استان را ۶ و نیم کیلوگرم اعلام کرد و افزود: در افق ۱۴۰۴ میزان سرانه مصرف ماهی در استان باید به بیش از ۱۰ کیلوگرم برسد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تامین می‌کند.
کهگیلویه وبویراحمد با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمعکب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار