امام جمعه ماکو با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت :اگاهی در برابر تلاش دشمنان در از بین بردن وحدت حوزه و دانشگاه از ضروریات می باشد میباشد لذا اگر حوزه و دانشگاه متحد شوند جامعه اصلاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۴۶۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه پیامبراعظم(ص) گفت: نباید بی تفاوت به رویدادهای جامعه باشیم وپنج  خصوصیتی که پیامبر به آن اشاره داشته اند که اگر این خصوصیات در انسان ظاهر شود به خدا پناه برده و بر امر به معروف و نهی از منکر پناه ببرید اول گناه کم فروشی و گناه اقتصادی که بعضا شاهد آن هستیم که کم فروشی در معلمی هم دیده می شود و صرفاً به اصناف و کسبه اختصاص ندارد از جمله کم فروشی معلمان اینکه تدریس نمی کنند و دانش آموزان را به کلاس های خصوصی دعوت می کنند.

وی تصریح کرد: اولین شخصی که معامله را براساس پیمان پایه گذاری کرد شعیب نبی بود چگونه به ۲۴ عذاب شدید شده و شامل آیه ویل للمطففین شدند یعنی وای بر کم فروشان وی بیان داشت صداقت باید در فروشگاه ها میوه فروشی ها و بقالی ها نیز وجود داشته باشد لذا اگر در جامعه گناه اقتصادی شیوع یابد جامعه ابیراهی کشیده خواهد شد.

دومین خصوصیت را که پیامبر به آن تأکید داشتند را فراموش کردن پرداخت زکات بیان کرده و گفت پرداخت زکات جزء الزامات و نیاز قبولی نماز می باشد لذا اگر می‌خواهیم تن سالم و جامعه سالم داشته باشیم باید زکات پرداخت کرد.

وی با اشاره به عمل نکردن به عهد و پیمان به عنوان سومین خصوصیت گفت :انسان باید به اهداف پیمان های خود عمل کند چرا که اگر به عهد الهی و پیامبر توجه نشود قحطی و گناهکاری در جامعه افزایش خواهد یافت.

امام جمعه ماکو فحشا روابط جنسی غیر قانونی و ضابطه را چهارمین خصوصیت بیان کرده و افزود: امروزه شاهد آن هستیم که روابط غیر قانونی مثل آب خوردن می باشد و لازمه آن خرید بسته اینترنتی در گوشی همراه و گذاشتن آن در اختیار جوانان است وی تصریح داشت وقتی ما ضابطه را سخت بگیریم روابط آسان می شود که پیامبر در این مورد فرمودند اگر فحشا در جامعه زیاد شود و ثابت از بین برود جامعه دچار دردهای جدیدی می شود که امروزه شاهد و ناظر آن هستیم از جمله ضابطه ها می توانیم به سخت گرفتن امر ازدواج اشاره کنیم.

امام جمعه ماکو پنجمین خصوصیتی که پیامبر بر آن تأکید داشتند را ابد محکوم در جامعه بر اساس حکم خدا بیان داشته و گفت :اگر در جامعه براساس حکم خدا و نشود جامعه دچار مشکل خواهد شد مثلا اگر با گرفتن تغییر نام پیدا کرده و عنوان معامله بر آن جاری شود و یا غنا عنوان موسیقی اصیل سنتی و یا قمار عنوان بازی کردن بر خود بگیرد جامعه دچار مشکلات خواهد شد لذا این پنج خصوصیت باید در جامعه رشد نکند.

امام جمعه ماکو در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به کشتی گیر ایرانی که در مقابل اسرائیل حاضر به مبارزه نشد گفت: روح پهلوانی باید در جامعه قرآنی رواج پیدا کند.

وی در ادامه گفت: بعضی از روی عمد یا سهو نظام را بر اساس شناخت بندی های سیاسی زیر سوال میبرند که نباید اینگونه باشد و نباید زمینه خوشحالی دشمن را فراهم کنیم. وی با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ گفت :رئیس جمهور لایحه بودجه سال ۹۷ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد امید داریم رکود اقتصادی اقتصاد مقاومتی بیکاری در این بودجه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشور انگلیس به ایران گفت : یادمان نرفته که انگلیس خبیث چه برنامه هایی بر سر این ملت آورد اولین قمارخانه ها در این کشور توسط انگلیس افتتاح شد وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح گفت یاد خاطره شهید مفتح این مجاهد حوزه و دانشگاه را گرامی میداریم به در تمام طول عمر خود در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کرد لذا در این زمینه هم باز انگلیسی ها اختلاف می‌اندازند با این شعار که اختلاف بیانداز و حکومت کن لذا باید اگااه باشیم که حضرت آقا فرمودند اگر حوزه و دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح شده و اگر منزوی شود جامعه منزوی می شود.

وی در پایان با اشاره به صرفه جویی در مصرف سوخت در فصل سرما و تبریک روز حمل و نقل بر رانندگاه زحمتکش گفت : شب یلدا نزدیک میباشد و اسلام بر شادی تاکید فراوان دارد اما توجه داشته باشیم که این شادی تبدیل به گناه نشود لذا گوش دادن به اهنگ های مبتذل، بازی قمار و مختلط شدن مراسمات در این روز از جمله عواملی میباشد که انسان را دچار گناه میکند.

ارسال نظرات