عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به انبوه آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: دولت در مواجهه با این معضلات به مشکل خورده و چاره کار تنها در مشارکت اجتماعی و کار داوطلبانه است.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۸۶
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، طیبه سیاوشی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی برای مردم ما چندان موضوع تعریف‌شده‌ای نیست، افزود: در خانواده‌های ما به این مساله پرداخته نمی‌شود. اینکه پدر و مادر به فرزندان‌شان بگویند دست‌کم ماهی چند ساعت زمان خود را وقف بهبود اجتماع‌شان کنند، پند و نصیحتی بعید از سوی والدین در جامعه امروز ما به نظر می‌رسد، در حالی که در گذشته‌های دور در سنت و فرهنگ ما، خدمت به همنوع وجود داشته است.

وی ادامه داد: در برزخ امروز میان سنت و مدرنیته، رسوم و عادات نیکی از این قبیل را هم از دست داده‌ایم. سیاوشی گفت: با توجه به حجم وسیع معضلات اجتماعی که دولت هم در ساماندهی و حل و فصل آن به مشکل خورده، وجود کار داوطلبانه سازمان یافته، یک ضرورت بسیار مهم است و باید از توسعه و ترویج آن حمایت شود.

وی با اشاره به زمینه‌های آموزش کار داوطلبانه در کشور خاطرنشان کرد: در هر مساله‌ای که ورود می‌کنیم، در نهایت به آموزش‌وپرورش می‌رسیم. در نظام آموزشی ما بویژه مدارس دولتی و در کتب درسی، درباره کار خیرخواهانه به شکل سنتی آن شاید کمی صحبت شود اما شکل مدرن آن، در قالب مفاهیم کار داوطلبانه، اساسا مطرح نمی‌شود. امکانات، مزایا و ظرفیت‌های رشدی که این نوع فعالیت‌ها به افراد می‌دهد، معرفی نمی‌شود و در نتیجه دانش‌آموزان برای ورود به این امر حیاتی، انگیزه لازم را دریافت نمی‌کنند.

ارسال نظرات