خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز، با انتقاد از از رویکرد مجموعه محیط‌زیست در مورد آلودگی هوا اظهار داشت: آلودگی هوای تبریز، به وضعیت بحرانی رسیده و تعطیلی مدارس، فقط یک تسکین‌دهنده است.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۶۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فریدون بابایی‌اقدم در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت هوای تبریز، برای تمام گروه‌ها ناسالم است؛ اما سایت سازمان محیط زیست  به دستگیری شکارچی‌ها اشاره کرده و موضوعی به این مهمی را تنها در حد یک بیانیه پوشش داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: توصیه من به سازمان محیط زیست این است که سهم آلاینده‌های تبریز را مشخص کند؛ باید معلوم شود که سهم صنعت، مصرف‌کننده‌های خانگی و حمل و‌نقل در آلودگی هوا چقدر است؟

وی در ادامه با اشاره به مباحث کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر گفت: در کمیسیون شهرسازی و معماری، بحث‌هایی در خصوص، روستاهای الحاقی شده است. بر این اساس، 9 روستا از دور شورای چهارم به شهر تبریز ملحق شده و عملاً فعالیت شوراها در این روستاها غیرقانونی ‌است.

بابایی‌اقدم اضافه کرد:  تهیه طرح تفضیلی در این روستاها توسط معاونت شهرسازی شهرداری آغاز شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، در ادامه بر لزوم توجه به بنای تاریخی عمارت چهارمنار تاکید کرد و افزود: این بنا، یکی از دلایل اصلی ثبت ملی و جهانی بازار است؛ به همین خاطر، در بازدیدی که به همراه کمیسیون از این بنا داشتیم، 200 میلیون تومان از محل تعهدات 2018 شهرداری برای سامان‌دهی و مرمت آن در نظر گرفتیم که امیدواری به نتیجه لازم برسد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله تعهدات شهرداری تبریز در خصوص 2018، کف‌سازی و جداره‌سازی بازار است که به بهترین نحو ممکن توسط شهرداری منطقه 8 تبریز در دست اجرا است.

عضو شورای شهر، همچنین در سخنان ابتدایی خود یادآور شد: بیمه تکمیلی کارکنان تامین نیروی شهرداری، از مهرماه در تبصره‌های شورا مطرح شده اما تا امروز معلق بوده‌است.

ارسال نظرات