معاون میراث فرهنگی زنجان:

تهیه طرح مرمت از اعتبارات بافت های فرسوده

تهیه طرح مرمت و ساماندهی راسته پاشای بازار زنجان از جمله مواردی است که از اعتبارات بافت های فرسوده برای آن استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۵۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون میراث فرهنگی زنجان در دومین کارگروه بازار تاریخی زنجان گفت: تکمیل مرمت و ساماندهی مسجد چهل ستون زنجان، مرمت راسته های مجموعه تاریخی بازار زنجان، مرمت راسته حاج ابراهیم، مرمت سرای حاج علیقلی، مرمت مسجد آقا کاظم، مرمت مسجد میرزایی نجفی، مرمت سرای مهدی علی، مرمت مسجد سید فتح الله و مرمت های اضطراری بناهای تاریخی و مذهبی استان از جمله پروژه هایی است که از محل اعتبارات استانی در بازار انجام شده  و می شود.

مهرداد عسگریان افزود: از محل اعتباران ملی نیز پروژه های برای بازار زنجان مصوب شده که هنوز اعتباری به آن تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به پروژهایی که از محل اعتبارات ملی برای  بازار در نظر گرفته شده، اظهار داشت: مرمت بازار تاریخی، مرمت و ساماندهی بافت تاریخی شهر زنجان ، مسجد جامع، تهیه طرح تفضیلی شیت بازار تاریخی به مساحت ۶۰ هکتار ، مشارکت در مرمت بناهای تاریخی و ساماندهی تاسیسات بازار تاریخی شهر زنجان از جمله پروژه هایی با اعتبارات ملی است که برای بازار تاریخی زنجان در نظر گرفته شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی زنجان در خصوص طرح مرمت و ساماندهی راسته پاشا بازار زنجان تصریح کرد: تهیه طرح مرمت و ساماندهی راسته پاشای بازار زنجان از جمله مواردی است که از اعتبارات بافت های فرسوده برای آن استفاده خواهد شد.

عسگریان با اشاره به پروژه های مرمتی سال ۹۵ راسته امامزاده بازار زنجان اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی زنجان در سال ۹۵، اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت این راسته هزینه کرده است که قابل بازدید می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار