کشاورزان نسبت به ذخیره سازی آبندانهای مازندران اقدام کنند

مدیرامور بهره برداری تاسیسات آبی و برقی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از کشاورزان خواست با توجه به وضعیت نامناسب آب بندان‌های مناطق ساری، بهشهر و گلوگاه نسبت به ذخیره سازی آب بندان‌های خود اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۱۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، موسوی مجد مدیر اموربهره برداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از ذخیره سازی ۳۴ درصدی ظرفیت آب بندان‌های این استان خبر داد و گفت:ظرفیت حجم  آب بندان‌ها ۳۷۰ میلیون مترمکعب است که تاکنون فقط ۱۳۰ میلیون مترمکعب آن آبگیری شده است.

وی از کشاورزان خواست با توجه به وضعیت نامناسب آب بندان‌های مناطق ساری، بهشهر و گلوگاه نسبت به ذخیره سازی آب بندان‌های خود اقدام کنند.

مدیرامور بهره برداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به کاهش ۶۰ میلیون مترمکعبی آبگیری سد شهید رجایی ساری، گفت: ۳۵ میلیون مترمکعب از ظرفیت سد شهید رجایی ساری اکنون  آبگیری شده است که این میزان پارسال  ۹۵ میلیون متر مکعب بود.

موسوی مجد با بیان اینکه میزان بارندگی از مهر امسال تاکنون ۲۲۰ میلیمتر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش داشت، افزود: حجم آب دهی رودخانه‌ها  نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد و نسبت به ۲ سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار