مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی داستان کوتاه شهید شاهی میانه اظهار داشت: توسعه فرهنگی در سایه تحول در نوع نگرش، رفتار و کردار به موضوعیت و موجودیت خود دست می یابد.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۱۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد محمدپور با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره استانی داستان کوتاه شهید شاهی ،سطح جشنواره را از لحاظ کمی و کیفی بسیار خوب ارزیابی کرده و اظهار امیدواری کرد در سال های آینده شاهد برگزاری این جشنواره در سطح منطقه ای و کشوری باشیم.

وی  با اعلام اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تمرکز زدایی  برگزاری جشنواره ها و همایش ها  در مرکز استان کمر همت بسته است ، افزود:مجموعه اداره کل ارشاد اسلامی  حمایت ار برگزاری جشنواره های شهرستانی را در راس برنامه های خود قرار داده است .

محمد پور خواستار بررسی کمی و کیفی جشنواره استانی داستان کوتاه شهید شاهی شد و تاکید کرد: باید با تقویت نقاط مثبت و کاستن از نقاط ضعف نسبت به پربار کردن جشنواره های آینده اهتمام ورزیم.

وی در ادامه گفت: شهیدان دینی بر گردن بشریت دارند زیرا در تاریخ بشر تاثیرگذار بوده اند و نقش آگاهی بخشی و حماسه آفرینی را  با جانفشانی و از خود گذشتگی در جامعه به خوبی ایفا کرده اند.

محمدپور از حضور استاد عرصه داستان کودک و نوجوان جناب آقای «هوشنگ مرادی کرمانی» در جشنواره قدردانی کرده و حضور ایشان را موجب تعمیق محتوای جشنواره دانست.

وی با اشاره به نقش پررنگ فرهنگ در توسعه پایدار اذعان کرد: اهمیت فرهنگ و توسعه فرهنگ کمتر از نان شب نیست، زیرا فرهنگ موجب هویت، سرافرازی و زنده بودن جامعه است و همین فرهنگ است که جوامع  محتلف را ازیکدیگر متمایز می کند.

محمدپور با اشاره به نقش فرهیختگان، اندیشمندان و هنرمندان در انتقال مفاهیم و توسعه فرهنگی گفت: یکی از آثار توسعه فرهنگی گسترش مفاهیم و تولید محتوا و افزایش آگاهی های عمومی است و در ادامه بیان کرد: توسعه فرهنگی در سایه تحول در نوع نگرش و رفتار و کردار  به موضوعیت و موجودیت خود دست می یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اساس توسعه فرهنگی تولید محتوا و گسترش آنست که نقش انتقال مفاهیم برعهده اهل قلم، هنرمندان، اندیشمندان، ادبا و... می باشد زیرا این گروه ها لایه های زیرین فرهنگ را با نگاه هدفمند و موثر زیرنظر دارند.

 

ارسال نظرات