نخست وزیر اسبق انگلیس که نقشی جنجالی در اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی داشت، اکنون تمایل خود را برای بازگشت به عرصه سیاسی این کشور ابراز داشته است.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۸۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اسپوتنیک، تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس در حالی قصد بازگشت به عرصه سیاسی را دارد که به شدت با خروج و جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

تونی بلر که اوایل امسال تمایل خود را برای مخالفت با پوپولیسم در عرصه سیاسی انگلیس اعلام کرده و یک سازمان غیردولتی موسوم به تغییر جهانی را پایه گذاری نموده است، اکنون به دنبال متوقف کردن روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

وی در جریان مصاحبه با گاردین، برگزیت را "یک چیز غیرعادی و شگفت آور برای انجام" ارزیابی کرد و گفت: اگر تصور می کنید که این مهمترین تصمیمی است که در تاریخ این کشور گرفته شده است، حتی اگر شما فکر می کنید که تنها یک شانس کوچک برای تغییر این تصمیم وجود دارد، اگر فکر می کنید کار درستی انجام می دهید، پس باید برای استدلال درباره این اقدام بحث و استدلال کنید.

تونی بلر در ادامه تصریح کرد: هنوز این امکان وجود دارد که مانع از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شویم، آن هم از طریق ترکیبی از فشارهای مردمی و مخالفت های پارلمانی. هر چند واقعیت این است که حزب کارگر ظاهرا تمایلی برای مخالفت با برگزیت ندارد.

وی افزود: در حالی که برخی از رهبران حزب کارگر برگزیت را یک فرصت بزرگ برای تصاحب قدرت سیاسی می دانند، ولی این یک اشتباه محاسباتی است. امیدوارم یک دولت از حزب کارگر به قدرت برسد ولی من تصور می کنم که مهمترین اولویت ملی در شرایط کنونی، متوقف کردن برگزیت است. من این مساله را فراتر از هر مساله دیگری در شرایط فعلی کشور قرار می دهم.

در جریان همه پرسی ژوئن 2016 میلادی حدود 51.9 درصد بریتانیایی ها به طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا آری گفتند.

ارسال نظرات