به همت موسسه فرهنگی بین الحرمین

برگزاری مراسم روز پژوهش در شاهرود

در گرامیداشت هفته پژوهش، مراسمی به مناسبت این روز در موسسه بین الحرمین شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۸۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ در گرامیداشت هفته پژوهش، مراسمی به مناسبت این روز در موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود برگزار شد.
در این مراسم محمد ابراهیمی مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود گفت: بیست و پنجم آذرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام «روز پژوهش» شناخته می‌شود و سرآغاز هفته‌ای است که اهمیت ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری به آحاد جامعه یادآوری می‌شود.
وی افزود: پژوهش در ایران اسلامی نیز شاهراه ورود به پیشرفت و استقلال همه جانبه کشور به شمار می‌رود، رهبر فرزانه انقلاب، همواره بر اهمیت پژوهش تاکید داشته اند و می‌فرمایند"اگر ژرف یابی و پژوهش نباشد، نتیجه اش یک جا ایستادن، در جازدن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه‌تر ین است. "
ابراهیمی خاطر نشان کرد: نقش پژوهش در توسعه همه جانبه و پایدار چنان برجسته و آشکار است که بدون تردید می‌توان آن را نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از: اقتصاد، سیاست، فرهنگ و جامعه دانست. اهمیت دادن به پژوهش، نوآوری و فناوری در علوم و حوزه‌های مختلف، استحکام ساختار‌ها و پیشرفت همه جانبه کشور را در کنار ارتقای جایگاه علمی ایران در عرصه‌های بین المللی در پی داشته و به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی منجر خواهد شد و امتداد آن نویدبخش افق درخشان ایران اسلامی خواهدبود.
در این مراسم از پژوهشگران و دانشجویان موسسه در عرصه فرهنگ قرآن و عترت تقدیر و تشکر بعمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار