رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان:
در حال حاضر نزدیک به 120 نفر مددکار در مراکز دولتی و غیر دولتی به پرونده مددجویان رسیدگی می کنند.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۷۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به 10 هزار پرونده در بهزیستی شهرستان زنجان ثبت و فعال است که از این تعداد سه هزار و 764 نفر دارای معلولیت جسمی حرکتی ، یک هزارو 11 نفر معلولیت بینایی، یک هزار و 323 نفر معلولیت شنوایی ،   یک هزار و 686 نفر معلولیت ذهنی ، یک هزار و 450 نفر معلولیت روانی و 379 نفر دارای معلولیت گفتاری هستند.

رزاق منافی با اشاره به نقش کلیدی مددکاران در ارائه خدمات به مددجویان افزود: در حال حاضر نزدیک به 120 نفر مددکار در مراکز دولتی و غیر دولتی به پرونده مددجویان رسیدگی می کنند.

وی اظهار داشت: کلیه پرونده های توانبخشی به صورت سالیانه توسط کارشناسان توانبخشی پایش می گردد و کمیسیون ICFدر این شهرستان به صورت مستمر جهت تعیین و شدت نوع معلولیت برگزار می شود.

 منافی تصریح کرد: هر کدام از معلولان بر اساس شرایط جسمی و روحی و بر اساس بررسی کمیسیون های تخصصی در بهزیستی درجه بندی شده و بر اساس نوع و شدت معلولیت صاحب پرونده می گردند و دریافت خدمات آنها بستگی به شدت نوع معلولیت دارد.

رزاق منافی افزود: تمام معلولین تحت پوشش متناسب با میزان معلولیت خود از حمایت های مستمر این نهاد در بخش هایی چون بیمه ای، اشتغال، تحصیل و مستمری استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: کلیه پرونده های تشکیل شده علاوه بر ثبت اطلاعات در سامانه پیمنت ، در پرونده توانبخشی این سامانه نیز ثبت می شود.

گفتنی است، در حال حاضر دو هزار و 167 نفر از مددجویان بهزیستی شهرستان زنجان از مستمری ماهیانه و مابقی جامعه هدف از سایر خدمات موردی بهره مند می گردند.

ارسال نظرات