وزارت دفاع آمریکا:

مخالفان افغانستان در پاکستان سازماندهی می‌شوند

وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرد: گروه‌هایی که در افغانستان می‌جنگند با برخورداری از پناهگاه‌های امن در پاکستان سازماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۷۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از «طلوع نیوز»، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره این کشور اعلام کرد: بسیاری از گروه‌های تروریستی که در خاک پاکستان پناهگاه امن دارند، امنیت و ثبات افغانستان و منطقه را تهدید می‌کنند.

براساس این گزارش، گروه‌های القاعده، «شبکه حقانی»، «لشکر طیبه»، «تحریک طالبان پاکستان»، داعش و «جنبش اسلامی ازبکستان» در خاک پاکستان از پناهگاه امن برخوردارند.

چندی پیش نیز «احمد رشید» خبرنگار سرشناس پاکستانی در یادداشتی با تاکید بر وجود پناهگاه امن تروریست‌ها در این کشور اظهار داشت ارتش پاکستان رفتار گزینشی با گروه‌های مسلح دارد.

وی افزئذ: ارتش پاکستان با گروه‌هایی که تهدیدی برای این کشور است می‌جنگد اما به گروه‌های مخالف دولت افغانستان پناه می‌دهد.

اخیرا نیز «حسین حقانی» سفیر سابق پاکستان در واشنگتن گفته که ارتش کشورش در افغانستان آتش‌افروزی می‌کند و در عین حال نیز می‌خواهد نقش آتش‌نشان را ایفا کند.

وی تاکید کرده بود که ارتش پاکستان از مخالفان حمایت می‌کند، اما به آمریکا می‌گوید که در مبارزه با تروریسم به واشنگتن کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار