خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم مطرح کرد

لزوم بسترسازی برای واگذاری طرح‌های نیمه تمام قم به بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: باید بسترهای واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در استان فراهم شود تا در آینده شاهد تکمیل این طرح‌ها باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۲۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید صدرالدین موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به ضرورت واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی به بخش خصوصی اظهار کرد: در استان قم سعی کردیم از طریق شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی، بخشی از تصدی‌گری‌های دولتی را در بخش اقتصاد استان به بخش خصوصی واگذار کنیم، اکنون بسیاری از تصدی‌گری‌های اقتصاد بر عهده دولت است.

وی ادامه داد: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با بخش خصوصی، این بخش می‌تواند که بخشی از چالش‌ها در بحث‌های اقتصادی را حل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: حدود 60 طرح نیمه تمام در استان برای واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد، اما تاکنون بسترهای لازم برای واگذاری این طرح‌ها فراهم نشده و بخش خصوصی نیز اقبالی به مشارکت در اتمام این طرح نداشته است.

موسوی با اشاره به تغییر نگاه مدیران دولتی در خصوص مشارکت با بخش خصوصی اظهار کرد: برخی از مدیران این طرز تلقی و تفکری را ندارند که به دنبال پیگیری برای واگذاری طرح‌های نیمه تمام باشند، چون با چالش‌هایی با دستگاه‌های نظارتی و نحوه واگذاری مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: باید بسترهای واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در استان قم فراهم شود تا در آینده شاهد تکمیل این طرح‌ها باشیم، باید نگاه‌های مدیریتی در این زمینه عوض شود، همچنین باید بخش خصوصی را تشویق کنیم که به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باشند، این مساله در کشور و استان قم تاکنون کمرنگ بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید تمهیداتی را در نظر بگیرد تا پروژه‌های نیمه تمام سریع تر به بخش خصوصی واگذار شود تا شاهد تکمیل این پروژه‌ها و بهره مندی مردم از منافع آن‌ها باشیم.

ارسال نظرات